Kattentehuis gezocht!

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
BasilOfBakerStreet
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mar 2011 20:21

Kattentehuis gezocht!

Bericht door BasilOfBakerStreet »

Best forum,

Mijn buurvrouw heeft een kat waar ze niets meer mee kan. Ze wilt nu eerlijk tegen het katje zijn en het wegdoen naar een kattentehuis. Nu meende ik een tijd geleden op de katten site te hebben gelezen van een kattentehuis waar je met je kat heen kan als je zelf hopeloos bent. Ze wilt hem niet naar een asiel brengen, want ze wilt zeker zijn dat hij goed terecht komt. Niemand in onze omgeving wilt hem hebben. Weet iemand waar we met dit katje terecht kunnen?
Gebruikersavatar
Zuri
Poema
Poema
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 jun 2010 19:01
Locatie: Leiden

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door Zuri »

Waarom zou de kat via het asiel niet bij een goed nieuw mandje terecht komen? Ik zou niet weten waarom dat niet een goede (en makkelijke) oplossing is. Er zitten tal van lieve katten in het asiel die wachten op een nieuw baasje. En ik weet niet anders dan dat alle/veel katten uiteindelijk bij een fijn mandje worden herplaatst. Katten krijgen niet zomaar een spuitje omdat ze teveel / ongewenst zijn bij een asiel.

En wat bedoel je precies met 'waar ze niet meer mee kan'? Heeft de kat gezondheidsproblemen? Of heeft de kat gedragsproblemen? Of is de buurvrouw uitgekeken op de kat?
groetjes Sandra

Kopjes van Heilige Birmaan katers Zuri en Noah en 'buiten-gewone' lapjespoes Roos

Neem eens een kijkje in mijn fotoalbum :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem/haar naar asiel brengen met zo goed mogelijke omschrijving van karakter en wensen.
Grote kans dat ze het perfecte huis vinden voor kattebeestje.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door Dinky »

Je zou bij het asiel kunnen vragen of de kat op de site mag staan (ikzoekbaas.nl) en een baasje bij haar thuis kan komen kijken zodat de kat geen tussenstap hoeft te maken in het asiel?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
DeTut
Lynx
Lynx
Berichten: 189
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:22

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door DeTut »

BasilOfBakerStreet schreef:Best forum,

Mijn buurvrouw heeft een kat waar ze niets meer mee kan. Ze wilt nu eerlijk tegen het katje zijn en het wegdoen naar een kattentehuis. Nu meende ik een tijd geleden op de katten site te hebben gelezen van een kattentehuis waar je met je kat heen kan als je zelf hopeloos bent. Ze wilt hem niet naar een asiel brengen, want ze wilt zeker zijn dat hij goed terecht komt. Niemand in onze omgeving wilt hem hebben. Weet iemand waar we met dit katje terecht kunnen?
goed dat je je hiervoor inzet!
ik vermoed dat de kat gedragsproblemen heeft. is ze angstig of agressief? er zijn vrijwel geen 'kattentehuisen' voor moeilijke katten (ik ga uit van Nederland), helaas. (er is Dierenthuis in Almere maar die neemt geen kat van particulier op, dan is hek van de dam voor hen)zo vallen katten met problemen vaak buiten de boot en helaas, helaas, in heel veel asielen zien ze deze probleemgevallen liever niet komen en helaas, helaas, het 'spuitje' wordt daar wél gebruikt, meer dan ze toegeven...
ze kan proberen hulp bij dierenbescherming te krijgen; in welke regio woont ze? k zou wel opletten dat er wel iets gebeurt en deze kat niet 'per ongeluk' op straat belandt...
ach mensen er is zoveel kattenellende op straat en de crisis maakt daar ook mega slachtoffers (geld tekort), heel droevig.. :-( :-(
bescherm de dieren tegen de beesten...
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door kansarmedieren »

Er zijn verschillende in Nederland opvangen voor moeilijk plaatsbare katten bv Kat in nood en mijn stichting kansarme dieren. Maar ik lees nergens dat de kat moeilijk of problemen heeft alleen dat de buurvrouw er van af wil. En dan is het dierenasiel de beste oplossing.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door castratenkoor »

Zou voor het verloop van het topic en voor het geven van adviezen inderdaad handig zijn als topic-starter uitlegt waarom de buurvrouw niks met de poes kan. Dat kan van alles zijn. Soms is een combi van kat - mens gewoon geen goede combi. En zou de kat bij ander mens wel geapprecieerd worden. Dat het met de buurvrouw niet werkt wil immers niet zeggen dat het bij niemand zou werken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door eveline1982 »

Geloof zowiezo dat de nood niet zo hoog was aangezien er vanaf 10 jan niet meer gereageert is
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door Chiquita98 »

Wat is dat toch dat mensen denken dat katten slecht af zijn in een asiel??? Die mensen zijn waarschijnlijk nog nooit bij een asiel wezen kijken.
Jammer inderdaad van de beperkte uitleg.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door eveline1982 »

Snap dat ook niet Thea. Ze krijgen daar alles wat ze nodig hebben en een warm dak boven hun hoofd. Denk dat er een heleboel katjes blij zouden zijn om vanavond in een warm asiel te zitten ipv de kou! Ook vind ik het raar dat mensen liever gratis hun katten op marktplaats zetten ipv het asiel, bedoel je trekt met je gratis toch veel mensen aan die niet hebben nagedacht. Mijn mening is dat er naar een asiel mensen komen die echt begaan zijn :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door lidewij020 »

De asiels hebben vaak te kampen met overbezetting. Ze zijn niet rijk. Kosten voor voer, dierenarts etc. komen uit de zak van donateurs. Als je je kat zonder tussenkomst van een asiel kunt herplaatsen zou ik dat zeker doen! Ik zou alleen als het echt niet anders kan het asiel belasten.
Je hoeft je kat niet weg te geven aan de eerste de beste als je dat niet wilt. Tegenwoordig is het gemakkelijk om via sociale media veel gelijkgestemde mensen te bereiken. Een briefje in de supermarkt/dierenwinkel heeft ook al veel katten een nieuw thuis opgeleverd. Voordeel is dat je als eigenaar eisen kunt stellen aan de toekomstige eigenaar.
Wel/geen kinderen, andere katten, honden, balkon, tuin, speciaal voer .... Degene die de kat zo lang heeft gehad weet ook het beste wat hij nodig heeft en kan dit het beste overbrengen aan de nieuwe eigenaar. Hier zit wel een stukje verantwoordelijkheid dat je moet nemen. Je kunt telefoonnummer vragen en nog eens gaan kijken. In sommige gevallen wordt zelfs een contract getekend. Bijv. dat de kat niet van eigenaar mag veranderen alvorens eerst contact op te nemen. Als je je kat naar een asiel brengt weet je ook niet zeker of hij in een geschikt tehuis komt of dat er met al jouw wensen rekening gehouden wordt.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door jennli »

Hoeveel gratis kittens zijn slangenvoer geworden? Wil het niet eens weten. Ook erg offtopic. Een asiel heeft natuurlijk zijn nadelen, maar zou er nog steeds eerder voor kiezen dan gratis af te halen. Tenzij je iemand kent natuurlijk.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door Gingerlinda »

het ligt er geheel aan wat de kat voor probleem heeft?
ligt het wel aan de kat?
of aan de buurvrouw?
heb je de kat al aangeboden op marktplaats?
zo heb ik mijn oudere kater ook gevonden. en ook ginger heb ik via marktplaats.
met foto er bij en een omschrijving van het karakter en staat van gezondheid is er al snel een reactie hoor.
mijn schoonbroer heeft via marktplaats zelfs een heel fijn huisje gevonden voor een 16jarige siamees.
(*die heeft hij opgevangen). 1week marktplaats, en ja hoor een huisje gevonden.
dat vind ik vaak fijner omdat hij dan meteen naar zijn nieuwe huisje kan.
wel moet je dan wat mensen ter woord staan en zo proberen een fijn en oprecht nieuwe baas te vinden.
waar woon je?
want als de kat problemen heeft zit er in groningen wel een hele goede opvang.
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kattentehuis gezocht!

Bericht door Chiquita98 »

lidewij020 schreef:De asiels hebben vaak te kampen met overbezetting. Ze zijn niet rijk. Kosten voor voer, dierenarts etc. komen uit de zak van donateurs. Als je je kat zonder tussenkomst van een asiel kunt herplaatsen zou ik dat zeker doen! Ik zou alleen als het echt niet anders kan het asiel belasten.
Je hoeft je kat niet weg te geven aan de eerste de beste als je dat niet wilt. Tegenwoordig is het gemakkelijk om via sociale media veel gelijkgestemde mensen te bereiken. Een briefje in de supermarkt/dierenwinkel heeft ook al veel katten een nieuw thuis opgeleverd. Voordeel is dat je als eigenaar eisen kunt stellen aan de toekomstige eigenaar.
Wel/geen kinderen, andere katten, honden, balkon, tuin, speciaal voer .... Degene die de kat zo lang heeft gehad weet ook het beste wat hij nodig heeft en kan dit het beste overbrengen aan de nieuwe eigenaar. Hier zit wel een stukje verantwoordelijkheid dat je moet nemen. Je kunt telefoonnummer vragen en nog eens gaan kijken. In sommige gevallen wordt zelfs een contract getekend. Bijv. dat de kat niet van eigenaar mag veranderen alvorens eerst contact op te nemen. Als je je kat naar een asiel brengt weet je ook niet zeker of hij in een geschikt tehuis komt of dat er met al jouw wensen rekening gehouden wordt.
Daar gaat het ook niet om. Maar bij mij gaan de haren recht overeind staan omdat veel mensen denken dat hun kat slecht af is bij een asiel. En het asiel belasten? Hier bij ons heeft het asiel nooit tot zijn max gezeten qua katten en zij kijken ook heel goed naar de kat waar ie wel en niet geplaatst kan worden. Tuurlijk zou het het fijnst zijn voor de kat om vanuit eigen huis bij iemand anders geplaatst kan worden en via marktplaats moet je ook gewoon erg goed uitkijken. Want veel mensen zijn dan op zoek naar gratis of het goedkoopste en kijken vaak niet verder. En veel kopers zijn snel blij dat ze van hun kat af zijn
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie