Paranormale therapie voor dieren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Paranormale therapie voor dieren

Bericht door chellemi »

Ik kwam toevallig op een website van een mevrouw uit Meppel.
Stukje van haar website:


"Via een foto van uw dier, kan ik me op het dier afstemmen. Een foto is niet noodzakelijk, het kan ook via de naam, maar het is wel makkelijker.
Met uw vraag in gedachten komen er dan beelden, gedachten of gevoelens in mij op die te maken hebben met uw vraag over uw dier. Het is dus niet zo, dat ik dan alles over u of uw dier kom te weten. Dit is waar veel mensen wel huiverig voor zijn, maar zo werkt het niet.
Daarbij stel ik ook gerichte vragen aan het dier. Dit wordt tegenwoordig ook heel populair telepathie of communiceren met dieren genoemd. Dit is niet helemaal correct, want zodra ik een beeld krijg van het dier van vroeger, dan is dit geen telepathie maar helderziendheid. Ook praat ik natuurlijk niet echt met het dier. Ik stel weliswaar vragen in gedachte aan het dier en krijg ook in woorden een antwoord, maar dit is natuurlijk niet het dier wat dat letterlijk tegen mij zegt. Een dier spreekt tenslotte niet onze taal. Bovendien, als een dier in het buitenland woont, krijg ik toch keurig antwoord in het Nederlands.
Wat ik "hoor" in taal, is eigenlijk een vertaalslag van de beelden en gevoelens die er bij het dier zijn.
Op deze wijze is het mogelijk om te weten te komen of een dier pijn heeft en waar, waarom hij een hekel heeft om op stal te staan, of hij het voer lekker vind of niet, de baas aardig vind enz.
Het werkt dus via mijn geest. Zo kan ik ook een dier behandelen of een probleem oplossen. Vooral gedragsveranderingen en psychische klachten kun je zo behandelen. Raar, maar waar"



Heeft iemand hier ervaring mee?



(Reacties van mensen die hier niet in geloven of geen ervaring mee hebben, daar heb ik niet zo heel veel aan)
Laatst gewijzigd door chellemi op 03 sep 2009 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Admin »

Een kennis van ons heeft, toen zijn kat vermist was, vier van deze 'mediums' geraadpleegd. Het resultaat was dat de effectiviteit erg laag was (ze spraken elkaar tegen en geen kwam met een reddende uitspraak), maar de rekeningen wel betaald moesten worden.

Zijn kat is uiteindelijk uit eigen beweging teruggekomen ;-)

Overigens, als je alleen reacties wil van mensen die hierin geloven, dan helpt je dat natuurlijk niet veel verder: om te kunnen beoordelen of iets de moeite waard is zul je toch de verhalen van beide zijden moeten kennen.

Zelf geloof ik dat, als het mogelijk is dat er mediums/helderzienden zijn voor mensen, ik geen reden zie waarom dat niet bij dieren zou kunnen. Het hangijzer is dan de interpretatie, omdat zoals zij zelf zegt, een dier niet onze taal spreekt. En net zoals bij mediums voor mensen, zullen er bij dierenmediums ook een aantal oplichters zitten. Dat blijf je altijd houden.
Als ik zelf van zo iemand gebruik zou willen maken, dan zou ik in ieder geval zoeken naar iemand met een bewezen hoog percentage van accuratesse.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Leonie89 »

ik snap wel waarom ze er een voorwaarde aan geplakt heeft.. omdat we hier zo lekker fel kunnen discussieren ;-) aan 10 keer 'ik geloof er niet in' heb je ook niets.. ze vraagt mensen die er WEL ervaring mee hebben en niet of je erin gelooft of niet..

ik was altijd sceptisch over paranormale dingen. dit kwam met name door mensen al Char en Jomanda.
maar ik ben nu verslaafd aan Derek Oglivie, vooral de babyserie.. baby's kunnen ook niet praten, maar communiceren wel.. als het dier in de ruimte zou zijn, geloof ik wel dat (goede!) mediums iets van ze kunnen ontvangen, maar van een foto, of zelfs zonder foto, ben ik weer sceptisch..
een collega van mij was naar Derek geweest in het theater.. ze kwam helemaal enthousiast terug..
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Nyncke »

Ja, ik heb er ervaring mee.
Maar vanuit die ervaring zeg ik neem contact met mensen op en volg je gevoel daarbij. Er zitten ook een hoop charlatans tussen, bij twijfel: niet doen.

Ik heb 3 adressen van mensen die betrouwbaar zijn, als je ze wil hebben kun je me een PB-tje sturen.

Verder weet ik niet waar je het voor nodig hebt, maar ik geef reiki aan dieren dit kan helpen bij diverse aandoeningen, lichamelijk en psychisch. Neem eens een kijkje op mijn site http://www.reiki-wiu.eu
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Boomer »

Ik geloof zeker in paranomale therapie.
Ik heb bij dit stukje een gevoel van onbetrouwbaarheid. De tekst klopt niet. Het is heel moeilijk om hiervoor betrouwbare mediums voor te vinden. Verder is het maar net hoe mensen iets interpreteren.
Dit gebeurt eigenlijk al heel veel bij katten bv : een kat spint >> de grote gros mensen zeggen dan : kijk ze eens genieten! Terwijl een kat dit ook kan doen om zichzelf op zijn/ haar gemak te stellen bij onprettige situaties.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door chellemi »

Beste Boomer,

Gister heb ik met haar gepraat over Ventje, maar ook over mijzelf.
Van 22:30-02:30 heb ik met haar aan de telefoon gezeten.
Het was heel erg verhelderend en ik ben ontzettend blij dat ik haar heb ontmoet.
Het probleem lag bij Ventje dus dat hij de ruzies inderdaad opvangt, en vooral het gedeelte van: "bekijk het maar, ik ga bij je weg!"
Ventje heeft het gevoel dat hij alleen "achter" blijft en dat wij hem verlaten. Hij wil dat wij bij elkaar blijven en niet zonder een van ons leven. Ook heeft Ventje last van natuurverschijnselen die met hem spelen, ook op de momenten dat hij slaapt, dat is dus het schrikgedrag geweest. Hij staat continu op scherp omdat hij ze niet altijd hoort aankomen. Hij wil dus altijd alert zijn zodat hij niet verrast word. Het schijnt een soort stuiterbal (orb) te zijn die door het huis stuitert (het was dus geen "denkbeeldige" prooi vangen, voor hem was dat spelen). De stuiterbal is dus ook een keer op Ventje gesprongen om met hem te spelen, terwijl Ventje sliep. Dat was dus de enorme schrik van Ventje (en van ons). Heel bizar, moet het nog even op me in laten werken.
Maar dit geeft me een heel hoop duidelijkheid en ik ben blij dat ik haar advies heb gevraagd.
Laatst gewijzigd door chellemi op 03 sep 2009 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Cari »

De dierentolken schieten als paddenstoelen uit de grond. Iedereen kan zich zo noemen en geld verdienen aan mensen die in de problemen zitten met hun huisdier. Ik heb ooit eens een workshop gevolgd, want 'iedereen zou het kunnen leren'. Ik blijkbaar niet, daar ben ik heel eerlijk in. Er was een paar jaar geleden wekelijks een programma op tv van de dierentolk waar ik mijn wokshop had gevolgd (Cecil van der Drift). Met observatie, kennis van dieren en hun levensbehoeften en gedrag kwam ik ook een heel eind. Als jij gaat vertellen dat de wolven in de opvang zeggen dat ze liever meer ruimte zouden willen hebben.... sorry hoor...dat kan elke drol bedenken.. :roll: En zo waren er meer dingen. Met overleden dieren is het ook zó simpel om te zeggen dat het dier nu gelukkig is en je jouw beslissing om hem in te laten slapen, niet kwalijk neemt. Wat mensen willen horen, geloven ze.

Op Marktplaats stond laatst een advertentie van iemand die aan het oefenen was om dierentolk te worden en daarom gratis te raadplegen was. Ik heb haar een foto met wat gegevens gemailed en vragen aan een door mij geplaatste kat die al enkele maanden zoek is. Ze zou het ook doorspelen aan een tolk die 'ervaren' was in vermissingen en ze had 5 weken nodig. Dat is nu ca. 3 weken geleden, ik ben benieuwd.
Nogmaals, ik ben enorm sceptisch, maar ik sluit niets 100% uit.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door chellemi »

Hoi Cari,

Ik begrijp goed dat je sceptisch bent, zeker als je het zelf had willen proberen maar je er misschien toch minder aanleg voor hebt en het daarom niet lukte.
En inderdaad met veel dierenkennis kom je ook een heel eind. Het gekke is dat ik tegen haar helemaal niet dit verhaal heb verteld, en toch kwam er duidelijk uit precies wat mijn vriend en ik tegen elkaar roepen, dat gaf Ventje dus "door" aan haar. Het is lastig te begrijpen voor mensen die sceptisch of nuchter zijn, maar ik denk dat het wel kan, er zijn immers best mensen die een paranormale gave bezitten. Kijk maar naar Derek Oglivie. Sommige mensen proberen zo hard om alles rationeel te bekijken en maar niet toe te geven dat er "meer is" boven en een bovennatuurlijke gave niet bestaat, dat moet natuurlijk iedereen zelf weten. Je hebt inderdaad een hoop kwakzalvers die maar zeggen wat je wilt horen en zo makkelijk hun geld verdienen, maar ik weet zeker dat zij dat niet is. Naïef? Nee hoor, soms weet je dingen gewoon zeker, ik heb ook 4 uur met haar aan de telefoon gezeten en ook over mijn persoonlijke situatie. Er speelt natuurlijk wel wat meer mee waardoor ik zeker weet dat zij niet zomaar dingen roept.
Maar je hebt wel gelijk dat er veel bedriegers zijn, ik denk dat je echt op je gevoel af moet gaan met dit soort dingen.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Cari »

Mag ik vragen wie "zij" is?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door chellemi »

Mijn berichtjes verstuur ik niet om reacties uit te lokken of om te discussiëren. Het moet geen wellus nietus verhaal worden.
Dit is mijn ervaring hierin en ik ben erg enthousiast.
Laatst gewijzigd door chellemi op 03 sep 2009 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Camoth »

elvedinenleonie schreef:ik snap wel waarom ze er een voorwaarde aan geplakt heeft.. omdat we hier zo lekker fel kunnen discussieren ;-) aan 10 keer 'ik geloof er niet in' heb je ook niets.. ze vraagt mensen die er WEL ervaring mee hebben en niet of je erin gelooft of niet..

ik was altijd sceptisch over paranormale dingen. dit kwam met name door mensen al Char en Jomanda.
maar ik ben nu verslaafd aan Derek Oglivie, vooral de babyserie.. baby's kunnen ook niet praten, maar communiceren wel.. als het dier in de ruimte zou zijn, geloof ik wel dat (goede!) mediums iets van ze kunnen ontvangen, maar van een foto, of zelfs zonder foto, ben ik weer sceptisch..
een collega van mij was naar Derek geweest in het theater.. ze kwam helemaal enthousiast terug..
Als je dit hebt gezien: (en dan 1 tm 5 kijken), dan ben je volledig genezen van Ogilvie. Ik geloofde het eerst ook, maar hierna niet meer.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Leonie89 »

hmm je hebt een punt.. maar cold reading helpt wel.. hij vind de problemen wel, ookal is dat door snel achter elkaar dingen op te noemen en bij elke 'ja' door te breien.. misschien had ik het anders moeten zeggen.. ik geloof niet zo zeer dat het paranormaal is, maar wel dat hij een oplossing kan zijn..
bij baby's wil is wet, zie ik heel veel gewoon verkeerd gedrag van de ouders naar het kind dat hij opmerkt, waar de ouders wat aan doen en het gedrag van het kind verandert.. hij werkt bijna therapeutisch..
als de ouders een pedagoog in zouden schakelen, had die hetzelfde gezegd.. maar dat is dan gelijk weer alsof hun kinderen een aandoening hebben.. net als dat mensen niet in therapie willen omdat ze denken dat je gek moet zijn om in therapie te gaan.. en dat zijn ze niet.. nee, maar sommige mensen hebben gewoon dat beetje hulp nodig..
het maakt mij niet uit hoe een oplossing voor een probleem wordt gevonden, als het maar gevonden wordt.. ik zie dat hij op een ok manier de problemen van een gezin op tafel legt en samen een oplossing gaat zoeken.. :)
maar goed.. :offtopic:
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Cari »

chellemi schreef:Mijn berichtjes verstuur ik niet om reacties uit te lokken of om te discussiëren. Het moet geen wellus nietus verhaal worden.
Dit is mijn ervaring hierin en ik ben erg enthousiast.
Ik vraag het ook niet om haar onderuit te halen of zo, maar als zij zo goed is, is het toch ok om haar naam te geven? Daar zal ze alleen maar blij om moeten zijn.
Het blijft mij toch fascineren en als ik ooit zo iemand wil inschakelen, is het fijn als je al van iemand goede dingen gehoord hebt.
(Ik ga nu even de youtube link bekijken...)
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door sandy »

Ik ben niet ''genezen'' hoor, in het laatste deel komt wel naar voren dat er wel degelijk iets gaande is. En hij gaat meewerken aan verder onderzoek.
Van alle zogenaamde mediums vind ik hem nog het meest oprecht.
Buiten het medium die ik zelf verscheidene malen heb meegemaakt.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1301
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Paranormale therapie voor dieren

Bericht door Camoth »

Dat was ik inderdaad nog vergeten. Het blijkt dat de persoon die de scan doet aan het einde een of andere "paranormale wetenschapper" is, zonder enig universitair diploma ;-) Maargoed, maakt niet uit. Het kan alsnog wel waar zijn natuurlijk.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Plaats reactie