overgeven en niet willen eten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

overgeven en niet willen eten

Bericht door fiona »

Hoi,

Net heb ik even flink gezocht hier op het forum,maar niets gevonden waar ik wat aan had.misschien heb ik wat over het hoofd gezien..


Dikkie mijn kater van bijna 3 jaar,geeft sinds vanmorgenvroeg steeds over,echt heel vaak.er komt niets anders uit dan slijm.Eten wil hij absoluut niet,hij loopt er zelfs voor weg.Of hij drinkt weet ik niet.

Vorig jaar,ook in juni.Gaf hij ook steeds over en werd er blaasgruis geconstateerd(hij ging ook niet naar de bak).Uiteindelijk kwam er na een week een haarbal uit.Nu echter heeft hij zondag al 2 flinke haarballen overgegeven,dus volgens mij kan het nu geen haarbal zijn.

Wat zal hij dan hebben,hebben jullie een idee?En zou ik naar de da gaan of is dat wel erg snel?Ik maak me echt heel erg zorgen om hem.Heb het gevoel dat het goed mis is.

Liefs karin
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Bel gewoon even naar de dierenarts en vertel hem wat je ons nu verteld hebt. Hij kan je dan zeggen of je even moet afwachten of je meteen moet langskomen.
Ik zou er toch maar voorzichtig mee zijn, zeker omdat je je ernstig zorgen maakt. Vaak voel je het zelf erg goed aan als er iets goed mis is.

Veel sterkte,
hou je ons op de hoogte?
groetjes,
sKatje
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

nou,het gaat niet zo best met dikkie.Hij geeft nog steeds over.Hij gaat nu ook steeds naar de bak,maar hij kan niet plassen.Hij heeft nu al een jaar een blaasgruisdieet.Dus ik hoop niet dat het nu iets met zijn nieren is ofzo...
Hij zat net ook heel akelig te mauwen,volgens mij heeft hij pijn.Stilliggen kan hij ook niet,op z'n ene zij,de andere,koppie omhoog,toch maar neerleggen,even lopen etc.

Om 1900 ga ik naar de da.Heel erg zielig,want in de auto wordt hij altijd ziek :sad: .Maar er zit niets anders op.

Groetjes karin
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Kom net terug van de da.En ik heb er geen goed gevoel over.

Volgens de da is zijn keeltje gevoelig en hij denkt dat hij blaasontsteking heeft.Omdat hij kleine beetjes plast,zo zegt de da.Maar hij plast helemaal niet!

Hij heeft alleen maar antibiotica meegegeven.Nu maar hopen dat het helpt.Hij reageerde ook heel raar toen ik zei dat het pas sinds vanmorgen was.Alsof hij het overdreven vond dat ik nu al op de stoep stond.En volgens hem kunnen katten 3 maanden zonder eten,is dat echt zo??

Heb hem net maar een spuitje met water gegeven.

Pff,als het morgen niet beter is ga ik naar een andere da toe.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Hoi,

Hij heeft geen koorts gemeten,wat ik best vreemd vind.Een plassetje heb ik niet meegekregen.En hij heeft alleen gekeken ofdat er een hele volle blaas was.Dit was niet zo,dus kan hij niet verstopt zitten aldus de da.Maar vorig jaar zat dikkie weldegelijk verstopt,blaasgruis,en toen had hij ook geen grote volleblaaszak hangen.Dit heb ik gezegd,maar dat was onmogelijk volgens de da.Ik heb gezegd dat hij helemaal niet plast,maar de da zei dat dikkie dan vast hele kleine druppeltjes plast die ik niet kan zien :roll: .En die pijn zal hij hebben omdat het plassen pijn doet,zeer vreemd.Want hij mauwt niet als hij op de bak zit.
Tja,dat van z'n keel,zo had ik het nog niet bekeken.Maar dat komt vast door het overgeven :???: .

Het ligt dus niet echt aan mij dat ik het vreemd vind hoe het gegaan is.....Maak me nog steeds erg veel zorgen.
Bedankt voor je reactie,fijn dat je mee denkt :grin:

Groetjes karin
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nee hoor ik vind jouw reactie niet vreemd maar die van je da wel! Ik ben vorig jaar met Quinto ook al heel snel naar de dierenarts gegaan toen hij bijna niet plaste en mijn da gaf aan dat het juist belangrijk is om er snel bij te zijn. Wij moesten ook zijn plas opvangen en nog eens terugkomen zodat ze kon kijken of het blaasgruis was. Als ik jou was zou ik naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.
groetjes Sharon
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Aquariumsteentjes heb ik ook weleens gehoord, die neemt geen plas op en dan kun je het wellicht uit de bak laten lopen (jak).

Sterkte en ik vind de reactie van je dierenarts maar raar, ik zou gelijk naar een andere gaan.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Gelukkig heeft Dikkie geplast,helemaal 100% zeker ben ik niet.Maar dikkie plast altijd in de auto,ik dacht dat hij dat nu niet gedaan had,maar zojuist zag ik dat er in het reismandje toch een plas lag!Ik neem aan dat dat van hem is,maar het kan zijn dat een van de hondjes of de andere kat het heeft gedaan.Maar dat lijkt me toch wel heel sterk.Ik ben dus heel blij met deze ontdekking :grin: .
Verder heeft hij toch weer een paar keer overgegeven.Maar het water wat ik hem om 21:10uur heb gegeven zit er nog in,dus ik heb hoop.

Liiefs karin
Femmel
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 16 jul 2003 16:54
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door Femmel »

Fiona, ik vraag me af of je DA zijn bul ooit gehaald heeft? Een kat kan ABSOLUUT geen 3 maanden zonder eten. Na ca. 4 dagen kun je al gaan rekenen op dodelijke leververvetting! Katten die altijd al mager zijn geweest (door bv. ras of bouw) kunnen iets langer zonder eten dan dikke katten.

Als je het vandaag nog niet vertrouwd dan zou ik toch even een andere DA consulteren, want wat deze DA voor onzin uitkraamt is gewoon ongelooflijk!

Geef Dikkie maar een dikke knuf en ik vind absoluut niet dat je te snel naar de DA bent gegaan!
Groetjes,

Femke
Kopjes van Murphey, Case & Noortje

Voor altijd in mijn hart:
Spetter*, Piggel*, Mr. Boots*, Solo*, Mahra* & Tiki*.
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Goeiemorgen allemaal,

Allereerst bedankt voor de steun.

Dikkie heeft vannacht weer een aantal maal overgegeven.Maar hij is wel zelf gaan drinken!Dat lijkt mij een vooruitgang.De laatste keer kwam er echter een grote plas water uit,dit zag helemaal groen.Nu denk ik aan gal,maar vind het vreemd,want hij had weer gedronken :???: .Hij loop hier nu sloom door het huis en ik ga zo kijken of hij wil eten.

Tja,dat van die 3 maanden,dat kan ook echt niet!Ik stond gisteren dan ook bij met tranen in m'n ogen bij de da.En geloofde hem voor geen meter.Als het vanmiddag niet veranderd is,ga ik naar een andere da.

Jullie horen wel hoe het verder gaat.

Liefs karin
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Gisterenmiddag is Dikkie bij een andere da geweest.Hij heeft wel in z'n bekje gekeken,naar z'n hartje geluisterd etc.dikkie heeft geen koorts.Deze da denkt dat het zijn maag is.Hij heeft 2 injecties gegeven(ben vergeten te vragen wat :???: ).En ik moet dikkie regelmatig kat-a-lax geven.
Nu heeft hij sinds gisterenavond 18uur niet meer overgegeven.Maar verder is er niets veranderd.Hij wil absoluut niet eten!Als hij rond 13uur nog niets heeft willen eten bel ik de dierenarts maar weer eventjes om te vragen wat ik moet doen.Dit is toch al de 3e dag dat hij niet eet :sad: .
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Het niet meer overgeven is al een goede stap. Ik kan me wel voorstellen dat hij nog niet gaat eten als hij al zoveel overgegeven heeft, daar heb je dan zelf ook niet zoveel zin in. Misschien kan je hem overhalen om te eten door hem een visje te koken en dat te geven, valt niet zo zwaar op de maag.
groetjes Sharon
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Vanmiddag heeft dikkie weer ovegegeven.Hartstikke groen zag het.Het was volgens mij al het water wat hij tot nog toe gedronken heeft.Nu heb ik de da gebeld en hij wil een bloedonderzoek gaan doen.
Mijn moeder wilde dat hij voor 19uur kon komen en nu kunnen we er als spoedgeval tussendoor,alleen ben ik bang dat het geen spoedgeval is...

Dikkie is heel stilletjes,blijft maar op 1 plek zitten,geeft geen kopje meer,spint niet,doet helemaal niets.Dinsdag is hij voor het laatst op de kattebak geweest.Zelfs de hondjes jaagt hij niet weg...


Tot straks
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 413
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Volgens mij is het groene overgeefsel normaal. Dat is gal, geloof ik, aangezien er geen voedsel in de maag zit, geeft de kat dat over (heb ik hier ook eens een keertje gehad).
Wel erg naar allemaal, en ik hoop dat ze snel een oorzaak vinden.
Erg veel sterkte!
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

We zijn zojuist bij de da geweest.Hij heeft dikkie weer helemaal onderzocht.Hij is onderkoeld.Dus die koude oren die ik al vanaf dinsdag voel,dat is daardoor.
Hij heeft ook meteen bloed geprikt,dat is nu onderweg naar het Lab,zodat we morgen de uitslag hebben.
Dikkie heeft ook geplast daar,de da heeft dat meteen onderzocht en wat denk je....z'n nieren werken niet goed!Dat is wat ik vanaf dag 1 gedacht heb,dat het z'n nieren zijn!!
Dikkie heeft een infuus gekregen,.antibioticaspuit en een injectie tegen het braken.
Morgen middag rond 16uur hebben we de uitslag van het bloed.Maar volgens mij is het wel duidelijk dat het een acuut-nierfalen is.Toch maar goed dat ik naar m'n gevoel geluisterd heb en niet naar de da waar ik dinsdag als eerste heen ben gegaan,dan was dikkie er straks waarschijnlijk niet meer geweest.
Deze da wilde Dikkie eigenlijk opnemen zodat ze hem warm kunnen houden.Maar ik mocht hem ook mee naar huis nemen.Hij ligt nu in z'n mandje met een warme kruik en een dekentje over hem heen.

En nu maar hopen dat hij snel beter wordt....
Gesloten