Rechtop slapen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Bache
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 10:58

Rechtop slapen

Bericht door Bache »

Sinds enkele dagen vertoont onze oudste poes een vreemd slaapgedrag, ze ontwaakt even uit haar gewone slaap en gaat dan verder zittend slapen, haar oogjes blijven dicht.
Ik zie een verschil met de gewone luie poes die nog wat verder soest.
Iemand ervaring met dit gedrag ?
Vlekje is 17,4 jaar, ze slaapt veel, houdt héél erg veel vd warmte en speelt soms nog maar dit is nieuw.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Rechtop slapen

Bericht door castratenkoor »

Klinkt voor mij toch als een bejaarde poes die wat moeite heeft met echt goed wakker worden. En dan nog een poos na zit te soezen. Oudere katten slapen vaak ook dieper.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Bache
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 10:58

Re: Rechtop slapen

Bericht door Bache »

Hmm; 'k heb toch het gevoel dat dit anders is, haar reactie is ook anders als ze zo soest, ze is stokdoof en bij een aanraking geeft ze meestal een ferme miauw, als ze zo zit doet ze dat niet.
Heb het ook nog nooit zien doen door onze andere of reeds overleden poezen, heb er toch al een hele rij mogen liefhebben.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Rechtop slapen

Bericht door Rik »

Bowy deed dat ook veel toen ze oud werd. Kan ik vragen wanneer ze voor het laatst onderzocht is? Bij Bowy was ik te laat. Die liep al een hele tijd met te hoge bloeddruk rond toen ze op 18 jaar een tia kreeg met een nierfaal diagnose erbovenop. Ik was ook van jongs af aan nooit meer met haar naar de da geweest. Gelukkig heb ik haar nog twee mooie jaren kunnen geven maar sindsdien zag ik toch wel dat ze oud werd. Rechtop slapen, heel diep slapen, ze zag nog alleen schaduwen. Ik heb me dan ook voorgenomen om bij mij huidige katjes op een gegeven moment preventief een senioren-onderzoek (met bloed e.d.) te laten doen. Het kost wel wat maar je kunt er dan wel eerder bijzijn. En bij een kat van 17,4 jaar lijkt me dat wel verstandig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bache
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2017 10:58

Re: Rechtop slapen

Bericht door Bache »

Oh, ze was in april nog bij de dierenarts, ze reaist af en toe met ons over en weer naar Portugal en België dus moet ze regelmatig nieuwe inspuitingen etc.
DA vond haar nog heel ok voor haar leeftijd, nog een prima gebit bvb. maar ja alles kan vlug veranderen natuurlijk. We verblijven hier (in P) ook een heel eind vd dierenarts vandaar dat ik me wel eens tot een forum wend.
Voor de rest is ze echt nog ok, alleen dat rechtop slapen en precies een beetje vd wereld zijn viel me op de laatste dagen. Bedankt voor uw verhaal.
Plaats reactie