Veel teken op puntje staart poes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
remichi
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2017 11:32

Veel teken op puntje staart poes

Bericht door remichi »

Hallo allemaal.

Wij wonen op het Deense platteland. Ik heb een vraag over een wilde poes die we vorig jaar hebben geadopteerd. Ze heeft alle vaccinaties, wormen pil, chip en Bravecto tegen teken.

Nu heeft ze alsnog af en toe teken, die we weghalen met een tekentang.
Ik merkte net dat op het puntje van haar staart erg veel kleine teken zaten. Ik heb ze er zo goed mogelijk allemaal af gehaald met een tekentang en pincet. Ze zijn zo klein dat het erg moeilijk te zien is zonder vergrootglas, wat ik niet heb.

Ze heeft sinds ze kitten is al een knobbel in haar staart en heeft over de laatste helft van haar staart tot het puntje geen gevoel, die hangt ook altijd slap. Ze maakt haar staart ook niet vaak schoon, wel de rest van haar lichaam. De dierenarts had de knobbel ook opgemerkt en het was volgens haar geen probleem.
Doordat ze in het puntje van haar staart geen gevoel heeft had ze misschien ook geen last van de teken en konden er zo veel gaan zitten. Ik denk dat het er wel 40 waren.

Nu is haar staart wel wat rood en ontstoken, met ook wat bloed.

Is er iets wat ik op haar staart kan smeren om de ontsteking tegen te gaan? Ik las hier iets op het forum over Biotex. Is dat een idee?

Bedankt alvast.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Veel teken op puntje staart poes

Bericht door castratenkoor »

Ja Biotex - badje en dan de staart er een poosje in laten weken.

Ik zou geen Bravecto meer geven als ik jou was. Is er geen alternatief waar je aan kunt komen? Bravecto is een gevaarlijk middel waar al meerdere honden aan zijn overleden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Veel teken op puntje staart poes

Bericht door Kurgel »

Als ze staart zelf niet veel wast dan is evt medische katten shampoo met chloorhexidine (virbac heeft een goede) ook erg aan te raden. Nu tegen de ontsteking en later zodat de teken de staart ook minder lekker vinden om te gaan zitten.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie