Navelbreuk volwassen poes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Dinky »

Hier bij het asiel was het 14 dagen na adoptie medische nazorg (dus ziekte binnen die 14 dagen dan waren de medische kosten voor asiel) en 6 weken 'terugbreng garantie' (dus het niet extra hoeven betalen voor afstand).

Vind het wel super van je dat jij je over deze volwassen driepoter wilt ontfermen :-) Zou haar pas meenemen wanneer de plaats van operatie daadwerkelijk goed dicht is en de hechtingen verwijderd zijn.
Verhaal rondom de navelbreuk klinkt in ieder geval erg merkwaardig al kan ik me voorstellen dat ze je hart al heeft gestolen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Tooby »

Bedankt beide!

De geschiedenis van de kat is vrij onbekend. Ze is op straat gevonden met een verminkt pootje (ik gok aangevallen) waardoor deze moest worden geamputeerd. Meer weten ze er niet van, ze heeft even op hun site als ''gevonden'' gestaan dus ik neem aan dat ze toen niet gechipt is. Alle katten in dat asiel worden gechipt dus grote kans dat zij dit nu ook is.
Mocht dit niet zo zijn, dan kan ik dat kosteloos laten doen via de verzekering (ik neem een verzekering).

Dinky:
Ah ja over die medische kosten zal ik inderdaad ook even navragen, ook al laat ik haar dan wel behandelen door mijn dierenarts (is ook dichterbij). Ze gaat pas mee als alles goed is, is ook beter voor haar natuurlijk. Ik heb haar gereserveerd (ontdekt haha) op 16 mei, dus ik heb wel geduld haha.
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Tooby »

Ik heb het asiel gesproken en ze zeiden dat de dierenarts daar helaas spoedgevallen had tussendoor en ze dus pas dinsdag een afspraak heeft. Maar, zei het asiel, ze ziet er goed uit, geen uitstulpingen of iets dergelijks dus het ziet er naar uit dat de hechting goed is blijven zitten.
Dus ze mag mee. Ik haal haar morgen op en ik heb maandag gelijk een afspraak bij mijn dierenarts. Die kosten komen voor mijn rekening natuurlijk (algemene controle), maar mocht het niet goed zijn dan moet ik het asiel even bellen en dan kijken we verder, zeiden ze.

Dus morgen ga ik haar ophalen :D
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Rik »

Ooooo, spannend.

Vaak heb je bij de DA een gratis kitten-checkup voor je nieuwe kitten.
Maar ja... 5 jaar, een navelbreuk en drie pootjes... dat is niet echt een kitten meer :lol:

Maar even een algemene controle bij je eigen DA is wel zo verstandig.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Dinky »

Klinkt verstandig :-)
Heel veel plezier!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Tooby »

Bedankt :D
Ze is nu thuis, verstopt onder de bank haha ze komt er nu een beetje onderuit dus gaat helemaal goedkomen.
Gebruikersavatar
Marex
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2015 21:21

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Marex »

Heel veel plezier met haar, ze gaat het vast heerlijk krijgen bij jou.
Boris en Roosje: met een beessie om je heen ben je nooit alleen.
Lopke

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Lopke »

Spannend hoor, veel geluk jullie saampies :eboohoo:
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Anne »

Hoe gaat het? Is ze al een beetje gewend?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Tooby »

Bedankt allemaal :D

Het gaat wel redelijk, denk ik haha. Ze ligt veel onder de bank en komt pas na een lange tijd kijken en beetje rondlopen. Ze gaat al wel goed op de kattenbak en ze eet goed. Soms hoor ik een miauwtje vanuit onder de bank vandaan komen, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom..

Ze is nog een beetje bang van mij, soms als ik haar verras (binnenkom terwijl ze niet onder de bank zit) dan blaast ze, dus ze is nog niet helemaal gewend.

Ze is bij de dierenarts geweest voor controle en alles was goed, hechting buitenkant was mooi dicht en ze voelde dat het aan de binnenkant ook nog goed zit.
Verder is ze een beetje aan de zware kant (mollig, noemde de DA het) maar ik ben best strikt met voeding (heb altijd een hond met beperkingen gehad, dus voeding moest op de gram kloppen) dus dat komt wel goed :D
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Rik »

Tooby schreef:Soms hoor ik een miauwtje vanuit onder de bank vandaan komen, maar ik heb eigenlijk geen idee waarom..
Ze wil wel... maar durft niet :lol:

Je kunt op de bank liggen en dan met een draadje of laserlampje kijken of ze eronder vandaan wil komen. Verder gewoon haar het tempo laten bepalen (wat je al doet). Yuna (en dat was een kitten) heb ik ook 3/4 dagen niet aangeraakt. Dus geforceerd proberen te aaien zal alleen averechts werken.

Na een paar dagen kun je eens kijken of ze wel geaaid wil worden. Ik kon dat bij Yuna op een gegeven moment wel en toen dacht ik "had ik eerder moeten doen" maar ik ben toch blij dat ik haar het tempo heb laten bepalen. Zeker met een wat oudere kat weet je het maar nooit wat voor traumas ze achter de rug hebben.

Hopelijk komt ze snel helemaal los.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Tooby »

Haha ja ik denk het inderdaad, ze heeft wel af en toe wat gekroeld hoor, laat zich wel prima aaien alleen duurt het elke dag weer even voor ze er weer aan toe is. Ik laat haar inderdaad gewoon haar eigen tempo bepalen, komt vast goed :D
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Dinky »

Dat klinkt heel goed ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Lopke

Re: Navelbreuk volwassen poes

Bericht door Lopke »

Leuk hoor, ja, hier lieten we ze ook zelf het tempo bepalen.
Wel deden we ze in een grote bench en dan konden we wel in de gaten houden of ze eet en dronk.
En het was een veilige omgeving, een plekje waar ze zich kon verstoppen was er ook in, of gecreeerd door een stuk doek, maar ook hadden we wel een doosje staan waar ze in kon kruipen en slapen.
Plaats reactie