kat plots overleden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
dirkb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2017 19:25

kat plots overleden

Bericht door dirkb »

Beste,

November jl is mijn lievelingskat gestorven, ben er nog steedds nie goed van; wat eerst leek op een hartinfarct. Torn ik thuiskwam van mijn nachtwerkt ging ik naar boven naar mijn slaapkamer zoals gewoonnlijk. Toen ik net in bed lag hoorde ik een doffe plof, ben direkt gaan kijken en mijn katje lag op haar zij. Nadien rochelde ze en dan een zucht. Dacht dat ze op slag dood was daar ik geen hartslag en ademhalng meer voelde, maar ben nie echt zeker. Bij het naar boven gaan troK ik de binnendeur dicht'overigens niet helemaal, er zit een sandaal tussen. Zou het mogelijk zijn datze geraakt werd en een middenrifscheur opliep? De deur is helemaal niet zwaar; Ik zit al een half jaar met twijfels en schuldgevoelens, ook omdat ik geen DA belde
groetjes
Lopke

Re: kat plots overleden

Bericht door Lopke »

Dag Dirk, tja een beetje warrig verhaal over wat er nou eigenlijk gebeurd is.
Maar helaas kun je er nu niet meer achter komen wat de werkelijk oorzaak is.
Alleen als je, bot gezegd, de kat niet tussen de deur heb geknald, zou ik er van uitgaan dat het een vrij acuut falen van het hart is geweest.
Misschien kun je alsnog naar je dierenarts gaan en het geval voorleggen, om te vragen wat het geweest kan zijn.

Veel sterkte met het verlies van je kat!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat plots overleden

Bericht door Anne »

Bedoel je te zeggen dat je kat door een sandaal is geraakt die in de deur lag?
Ik denk niet dat ze daar dood aan is gegaan, eerder aan een hartaanval misschien?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: kat plots overleden

Bericht door tacuma »

Mijn kat Tacuma (van mijn avatar) is op precies dezelfde wijze
overleden, viel stuiptrekkend op de grond, hoestte nog wat,
en stierf terwijl ik hem aaide. Het ging razendsnel, en vanaf
het moment dat hij viel, was hij al niet meer bij kennis.
Voel je niet schuldig, die deur had er zeker niets mee te maken.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
dirkb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2017 19:25

Re: kat plots overleden

Bericht door dirkb »

Bedankt voor jullie reakties, normaal kan dat ook niet hé, was een binnendeur die is heemaal niet zwaar en bij beweging zou ze die wel tegenhouden met haar pootje. Bovendien had ze net daarvoor een beetje een dikke buik, dus msch een hartaderbreuk of zo
in ieder geval bedankt
dirkb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2017 19:25

Re: kat plots overleden

Bericht door dirkb »

Overigens die sandaal ligt tussen de deur omdat ze niet zou dichtslaan en de katjes dus steeds doorgang hebben
Groetjes Dirk en de katers Bliksem en Felix
Rip Tika
Lopke

Re: kat plots overleden

Bericht door Lopke »

Er moet wel echt ENORM geweld aan te pas komen, om een hartaderbreuk of middenbreuk te veroorzaken.
Ook een hartaanval door schrik, lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Die dingen kunnen alleen maar spontaan of door iets kleins, als het al enorm zwak is vanbinnen.
Een normale gezonde kat kan daar tegen.
Stel dat de deur tegen haar aankwam en ze is gezond, is dat geen probleem.

Ze moet gewoon al ernstig ziek zijn geweest.
Ga gewoon eens met je dierenarts babbelen en vraag het hem.
Hij kent je kat en vaak vinden ze het fijn om je wat meer te vertellen.
dirkb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2017 19:25

Re: kat plots overleden

Bericht door dirkb »

Bedankt Housecat

Ik heb dat gedaan en ze was inderdaad sterk vermagerd(3 kg woog ze), ze had een ontsteking aan haar lippen en bovendien had ze een vlooienallergie zei de dierenarts. Ze had nu wel een seresto vlooienbandje gekregen van haar en da is en blijft vergif hé - een mens begint aan alles te twijfelen;
maar het meest waarschijnlijke is inderdaad hartfalen.
groetjes :eshhh:
Lopke

Re: kat plots overleden

Bericht door Lopke »

Als ze enorm vermagert was, dan is het een duidelijk bewijs, dat er al iets niet in orde was.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat je al zo lang met een schuldgevoel rondloopt.

Een vlooienallergie is afschuwelijk, haar niet behandelen, zou pas onmenselijk zijn.
Maar je was met haar onder behandeling bij een dierenarts.

Dus geen grove nalatigheid, voor zover ik dat kan beoordelen, dus stop met je schuldig voelen en ga gewoon rouwen. Voel het verdriet dat ze er niet meer is, kijk terug en zie wat jullie voor mooie tijden hebben gehad, accepteer de warmte van je andere beestjes, die je vast willen troosten.
dirkb
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2017 19:25

Re: kat plots overleden

Bericht door dirkb »

OK, zal ik doen, denk er elke dag aan, enik heb ook een enorme troost van Bliksem. Ook Felix ziet mij graag maar die is bijna altijd op stap.Maar je hebt gelijk, ik heb heel mooie herinneringen en ik ben nu stilaaan klaar voor een nieuw 'prinsesje', eigenlijk zou ik er wel twee zusjes willen adopteren.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Dirk & de katers Bliksem en Felix :roll: :grin:
Plaats reactie