Vestibulair syndroom/middenoorontsteking?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Sabri
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2015 23:03

Vestibulair syndroom/middenoorontsteking?

Bericht door Sabri »

Hallo,
Sinds vorige week maandag is mijn 7 jarige kat ziek. Ze had plotseling evenwichtsstoornissen(ataxie volgens de dierenarts) en haar ogen gingen van links naar rechts( nystagmus) en haar kop hing scheef. Diagnose was het vestibulair syndroom wat bij honden en katten kan optreden. Ik heb haar aantal dagen moeten dwang voeren/water moeten geven en omdat ze ook niet kon lopen op de kattenbak moeten zetten. Ook heeft ze een aantal keer infuus met vocht gehad. Gezien haar toestand nog voor een second opinion bij een andere dierenarts geweest, die haar oren goed heeft na gekeken ivm dat deze klachten ook kunnen worden gezien bij een middenoorontsteking. Maar haar trommelvliezen zagen er goed uit, ook had ze geen koorts. Wel gaf hij haar tabletten tegen misselijkheid.Sinds afgelopen vrijdag ging het gelukkig wat beter, kon ze weer zitten en lopen( weliswaar nog met scheve kop en dronkemansgang). Maar sinds gisteren begon ze regelmatig flink te niezen. Vandaag weer naar de dierenarts geweest en die heeft haar nu ook Enrobactin een antibioticum voorgeschreven. Maar op internet staat dat deze antibioticum met name alleen moet worden voorgeschreven als er via een kweek een bepaalde bacterie is aangetoond, maar een kweek is er niet genomen.. Heeft iemand een hond of kat gehad met dit syndroom die toevallig ook daarna ging niezen? En die misschien tips heeft?
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Vestibulair syndroom/middenoorontsteking?

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Ik kan je niets nuttigs vertellen omdat ik er niet bekend mee ben, behalve dat ik het heel erg vervelend voor je vindt.

Hopelijk krijg je hier goede raad van anderen. Sterkte!
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plaats reactie