Poes miauwt veel

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
monique_stegeman
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2017 22:31

Poes miauwt veel

Bericht door monique_stegeman »

Ik heb een poes die is nu vijf en ze miauwt zo veel word er gek van. Hebben jullie idee wat het zou kunnen zijn? Ze drinkt niet extra veel en plast ook niet meer als normaal

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5469
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Poes miauwt veel

Bericht door nellebel »

Heeft ze dat altijd gaan of sinds kort? Mijn guusje doet dat ook maar heeft het altijd gedaan
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Is het alsof ze de hele dag met je kletst (communicatie) of is het klagelijk miauwen? En is ze dit ineens gaan doen zoals hierboven al gevraagd.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9350
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes miauwt veel

Bericht door castratenkoor »

Als ze dat niet altijd gedaan heeft kan er iets medisch aan de hand zijn. Als ze gewoon nogal verbaal is, dan zou ze dat altijd gedaan hebben. Ik heb er hier ook een aantal die zeer verbaal zijn, vooral Maks. Duidelijk aanhankelijkheid. Als ik een uurtje ben weggeweest staat hij voor de tussendeur luidkeels te blèren. Als ik tegen hem praat praat hij terug.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
monique_stegeman
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2017 22:31

Re: Poes miauwt veel

Bericht door monique_stegeman »

nellebel schreef:Heeft ze dat altijd gaan of sinds kort? Mijn guusje doet dat ook maar heeft het altijd gedaan
Ze praatte altijd al veel maar laatste tijd lijkt het erger te worden

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
monique_stegeman
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2017 22:31

Re: Poes miauwt veel

Bericht door monique_stegeman »

Yo16Ka16No11 schreef:Is het alsof ze de hele dag met je kletst (communicatie) of is het klagelijk miauwen? En is ze dit ineens gaan doen zoals hierboven al gevraagd.
Af en toe is het echt klagelijk miauwen word soms gek van, probeer er nu niet meer op te reageren lijkt te werken

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
monique_stegeman
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2017 22:31

Re: Poes miauwt veel

Bericht door monique_stegeman »

castratenkoor schreef:Als ze dat niet altijd gedaan heeft kan er iets medisch aan de hand zijn. Als ze gewoon nogal verbaal is, dan zou ze dat altijd gedaan hebben. Ik heb er hier ook een aantal die zeer verbaal zijn, vooral Maks. Duidelijk aanhankelijkheid. Als ik een uurtje ben weggeweest staat hij voor de tussendeur luidkeels te blèren. Als ik tegen hem praat praat hij terug.
Kan me niet herinneren dat ze altijd heeft gedaan. Das zo raar ervan. Als ik weg ben geweest dan miauwt ze ook tijdje. Als me man ff na buiten gaat dan miauwt ze ook. Heb nu besloten er ff niet meer op te reageren want dan lijkt het erger te worden word er af en toe echt gek van

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Ennakee »

Het kan zijn dat ze zich eenzaam voelt en verveelt. Want ik begrijp dat je haar nog niet medische hebt laten onderzoeken? Omdat ze vijf jaar is kan er ook gezondheidsmatig al het één en ander aan de hand zijn. Bij drastische veranderingen in het gedrag wordt dat toch wel vaak aangeraden. Want het kan best zijn dat zij zich hartstikke beroerd voelt en daarom steun bij je zoekt, door hard te miauwen...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Anne »

Ik sluit me bij Ennakee aan, even naar de da en dan heb je meer zekerheid
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Ik weet dat dit een beetje een oud topic is, maar ik reageer toch. Ik heb namelijk deels hetzelfde, 5 jarige poes dat enorm veel miauwt, alleen heb ik haar pas dus ik weet niet of ze dit altijd al had gedaan.
Ze is gecontroleerd bij de dierenarts en alles was goed. Het lijkt alsof ze niet alleen kan zijn want als ik op bed lig miauwt ze (beneden), dan komt ze naar boven (waar de kattenbak staat) miauwt ze en uiteindelijk gaat ze bij mijn deur staan om te miauwen en krabt ze met haar pootje een beetje tegen de deur.

Misschien is het stress? Kan dat?

Maar hoe op te lossen? Ik slaap hierdoor best slecht namelijk..is negeren écht de oplossing, zoals vele sites zeggen?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7677
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Rik »

Misschien is ze heel aanhankelijk en wil ze bij jou slapen :)

Ze is ook nog maar 4 dagen bij jou dus misschien is het een beetje aftasten. Kijken wie of wat er reageert. Als ze niet op de slaapkamer mag en je wilt niet hebben dat ze het blijft doen moet je het inderdaad negeren. En dat kan dan best nog wel lang duren (b.v. 14 dagen). Toegeven en aandacht geven kan dan precies in haar hand werken en dan weet ze dat miauwen aandacht is. En dan weet je wel waar je aan toe bent :lol:
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Kurgel »

Bij de eerste vraag om veel miauwen: is er iets in je situatie veranderd? Mijn Luna heeft toen we tijdelijk 2 maanden in het huis van mijn ouders getrokken waren omdat ons huis verkocht was en ik nog niet direct zelf een ander huis had de oren van mijn kop gezeurd als mijn ouders thuis waren en ik dan met anderen praatte, ook doet ze dit als ik thuis bezoek heb. Was toen zo erg dat ik echt dacht dat ze dement geworden was of zo. En als mijn ouders dan niet thuis waren was het ook over. Is dan gewoon aandacht vragen omdat ik anders met haar op de bank ging zitten en alleen aandacht voor haar en Bo had. Verder is ze nooit heel vocaal, tenzij de waterbak leeg is (maar ik zorg er eigenlijk voor dat ze minimaal 3 volle bakken in huis hebben, maar is er een onverhoopt leeg dan komt ze me dat meteen vertellen)
wat betreft de tweede vraag: poes is er net, moet wennen aan een nieuw huis en zoekt dus waarschijnlijk steun/gezelschap als ze jou niet ziet. Gaat vast wel beter als ze meer aan het huis gewend is. Tenzij je haar nooit op de slaapkamer wil natuurlijk, dan blijft het waarschijnlijk wel jammeren voor de deur. Ik heb dat maar gewoon opgegeven. Ze liggen bij mij als ik ga slapen op het voeteneind of komen nog even knuffelen, maar als ik het licht uitdoe en me omdraai zoeken ze vaak ook een plek elders in huis op, dan ben ik ook niet meer interessant. Alleen Luna op haar oude dag wil nog wel eens op het voeteneind blijven liggen (die vind die memoryfoam matras waarschijnlijk ook erg lekker aan haar oude knoken- net zoals het baasje :lol:)
En sommige katten praten nu eenmaal meer dan anderen. Mijn Stella prrt, tjirpt en mauwt wat af tegen me, al is ze gelukkig in de nacht stil. Als ik niet terug reageer houdt ze er dus ook mee op.
Je zal ook nooit een poes naar een andere poes zien miauwen (wel grommen, blazen, staren, kopjes geven, kont snuffelen etc) dat gebruiken ze blijkbaar echt om met ons (domme) mensen te communiceren aangezien we op subtielere signalen blijkbaar dan niet reageren ;-)
Laatst gewijzigd door Kurgel op 31 mei 2017 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Tooby
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2017 13:06

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Tooby »

Dankje Rik, dat dacht ik al haha. Ik denk dat de slaapkamer gewoon nieuwsgierigheid is want de eerste keer liet ik haar er wel in en toen kroop ze onder het bed.. :p
Misschien ook niet zo slim geweest, maar goed. Ze kan het nog afleren gok ik.

Kurgel:
Ik wil haar niet op de slaapkamer hebben inderdaad, maar ik hoop toch dat ze er dan uiteindelijk, na lang negeren, wel mee kapt haha. Ze is er inderdaad nog net dus misschien is ze, zoals Rik aangeeft, inderdaad nog het een en ander aan het uitproberen bij me.

Maar ik hou stug vol!!
Hoop ik :D
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Kurgel »

oordopjes?
Misschien kan je beneden op een ipad of zo een you tube filmpje opzetten met 'relaxing music for cats" (bestaat echt en die van mij lijken daar inderdaad wel rustig van te worden, is best prima aan te horen klassieke pianomuziek) en dat ze daar dan rustig van wordt zodat jij kan slapen..
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7677
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes miauwt veel

Bericht door Rik »

Advies van Jackson is negeren :)

Het kan dus 10 dagen tot 2 weken duren.
Na 13 nachten mag je Jackson zelf opzoeken :lol:

http://jacksongalaxy.com/blog/2012/07/0 ... -you-sleep
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie