Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
petra1966
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 23:58

Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door petra1966 »

:please: wie weet het antwoord..
mijn kater van ong.8 jr is gisternacht gestorven.hij was wat vermagerd toen ik 31 juli van vakantie terug kwam.ik weet dit aan t feit dat ie me gemist had en slecht at,want mijn buurvrouw verzorgde mijn katten tijdens mijn afwezigheid. hij bleef slechter eten maar at en dronk wel.2 dagen geleden liet hij zich ineens heel weinig zien en gisternacht vond mijn dochter hem met een ademhalingsprobleem op de keukenvloer.hij was overduidelijk in paniek,zijn ogen waren glazig wat doffer en uitdrukkingsloos.het leek wel op een soort krampen/stuipen :catani: die hij had. hij bolde daarbij zijn hele rug en kotste zijn tong zo ongeveer uit en dat zakte dan weer af.toen ik de dienstdoende dierenarts wilde bellen mocht het al niet meer baten..de volgende stuip met ademtekort ( had al blauwe tong ) kwam en hij ademde daarna niet meer..hij had geen schuim op zijn bek of zo,niets,tegelijk liep zijn plas weg en was hij dood.ik heb niets in zijn keel kunnen vinden.het ging heel snel ineens, ik vraag mij af wat deze symptomen heeft veroorzaakt in combinatie met het vermageren? bij mijn weten had hij geen worminfectie want ik ontworm elk kwartaal. lieve mensen heeft iemand dit ook meegemaakt en ben je achter de oorzaak gekomen? schrijf het dan in een bericht aan mij
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door jennli »

Dat is schrikken! Sterkte! Je kunt de dierenarts bellen om te vragen wat bij de symptomen past. Hij was nog behoorlijk jong :( Ben je in die drie weken na je vakantie toen hij al slechter at en vermagerd was ook bij de dierenarts geweest? Sterkte in ieder geval!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

dat is naar om mee te maken. kon hij naar buiten en zou hij vergiftigd kunnen zijn?
je dierenarts bellen en de verschijnselen doornemen zoals jennifer ook zegt, lijkt me het enige. die vermagering is heel vreemd, alsof hij langere tijd niet te eten heeft gehad/niet heeft kunnen eten..
veel sterkte in ieder geval, altijd verdrietig om een dier te verliezen en zeker op deze manier..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door castratenkoor »

Ik zou sectie laten verrichten, misschien wordt de oorzaak gevonden, b.v. hartfalen o.i.d.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door mittenslief »

allereerst heel veel sterkte met het verlies van je maatje, altijd een verschrikkelijke gebeurtenis die alle
liefhebbers meemaken. Is het je misschien wel eens opgevallen dat hij hoestbuien had? Mijn kater van 8
heeft dat nl. ook en heeft waarschijnlijk daar al een klap van gehad, heeft pas een kuurtje prednisol achter de rug waar hij even van opknapte maar hoest nu weer en wordt maandag opgenomen en onderzocht maar waarschijnlijk heeft hij astma of een hartprobleem
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door yana »

Klinkt als acuut hartfalen. Dat braken/hoesten oid is vd benauwheid of van het hart. Waarschijnlijk verborgen hcm.
manon3

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door manon3 »

Wat vreselijk voor je om je kat op deze manier te verliezen.
Ik wens je heel veel sterkte.
petra1966
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 23:58

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door petra1966 »

bedankt voor de reacties.mijn kat (pia) maakte niet echt een zieke indruk.hij at wel eens vaker niet als ik een paar dagen weg was uit protest dus ik dacht dat het daar aan lag.toen ik thuis kwam at hij wel weer.hij was 2 dagen niet thuis en toen begon ik me wel zorgen te maken.toen hij weer thuis was vonden we hem op de keukenvloer met ademhalingsproblemen.het was binnen een uur afgelopen..ik vind het zo erg dat hij zo'n rot dood heeft gehad,het was gruwelijk om te zien.ik he de dierenambulance gebeld,die kwamen niet en ik moest de dienstdoende dierenarts bellen.hij stierf al toen ik dat nummer opzocht.....arm dier,hij was mn beste vriendje en superlief.ik mis m vreselijk nu en je voelt je zelf ook rot dat je niks hebt kunnen doen op een kritiek moment.ik vraag mij af of hij niet vergiftigd is.men zegt dat hij dan zou moeten hebben geschuimbekt en gebraakt.. hij had wel braakneigingen maar er kwam niks uit.zijn oogjes stonden uitdrukkingsloos....
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door castratenkoor »

Je zult het alleen met zekerheid weten als je het lichaam laat onderzoeken......anders blijft het giswerk.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
petra1966
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 23:58

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door petra1966 »

Beste Dinie, dat is dus niet meer mogelijk. We hebben m al begraven. Laat het arme beestje nu maar rusten vind ik. Ik denk dat we een vergiftigaar in de buurt hebben.....erg genoeg...groet
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

t is allemaal heel verdrietig en ik wens je sterkte.
je weet uiteindelijk niet waaraan je lieverd is doodgegaan en daar kom je ook nooit meer achter...
toch iets om in je achterhoofd te houden.. maar dat heb je waarschijnlijk zelf ook al bedacht:
met een buitenkat weet je nooit wat er is gebeurd ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door castratenkoor »

petra1966 schreef:Beste Dinie, dat is dus niet meer mogelijk. We hebben m al begraven. Laat het arme beestje nu maar rusten vind ik. Ik denk dat we een vergiftigaar in de buurt hebben.....erg genoeg...groet
Tsja wij hebben nou eenmaal geen glazen bol waaruit we antwoorden kunnen toveren.
Je vraagt aan ons waar hij aan dood gegaan is........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Forest
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 okt 2010 11:13

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Forest »

Verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte.
En ik hoop echt van harte dat als er inderdaad iemand loopt ide katten vergiftigd, hij of zij zo snel mogelijk wordt opgepakt...en wat mij betreft mogen ze die persoon dan ook een flinke dosis gif geven.
Misschien mag ik dat niet zeggen, maar zoiets is wel zo laag.....
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door Adriana »

stel/stel dat iemand huisdieren heeft vergiftigd, dan is dat afschuwelijk en strafbaar, laat ik daar heel duidelijk over zijn.

het is hier al vaak in de binnen/buitenkattopics geschreven: er zijn altijd twee kanten aan een zaak en katten die buiten lopen, kunnen overlast geven aan mensen, die daar niet om gevraagd hebben.
veel baasjes realiseren zich dat misschien niet.
het betrokken dier kan er niks aan doen, het is het baasje dat zijn/haar verantwoordelijkheid moet nemen.
ik tuinier in een deel van mijn volkstuin op dit moment door de kattenstront en -zeik, daar kan geen groente groeien, het stinkt en er zijn kennelijk ook ongecastreerde katzels. en als ik thuis kom kan ik gelijk verkleden. en maar weer een was draaien en zo goedkoop is biotex nou ook weer niet.
het komt niet in mijn hoofd op om die dieren dat kwalijk te nemen en hartelijk dank baasjes! :cry:

nogmaals, ik vind het afschuwelijk en niet goed te praten als iemand op het idee komt om de overlast die mogelijk wordt ondervonden van loslopende huisdieren op deze manier 'op te lossen', maar dit is wel één van de risico's die je loopt als je er voor kiest om je dier vrij naar buiten te laten..
.. en ik weet het, het klinkt hard en sorry..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
petra1966
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2011 23:58

Re: Kat dood door acute ademhalingsmoeilijkheden

Bericht door petra1966 »

Als je in een buurt woont waar katten wonen heb je het recht niet een dier om zeep te helpen met gif.
Je bent strafbaar. Een kat is geen dier dat je aan een lijn kunt houden als een hond.
Een kat heeft vrijheid nodig.Daarnaast verlossen ze ons van overlast aan muizen buiten.
Ik ga de hond van de persoon die mijn kat zou kunnen hebben vergiftigd toch ook niet vergiftigen?
Je leeft in een maatschappij waar ook dieren zijn.
Als je daar niets mee te maken wil hebben, kun je ook te tuin beter afbakenen of in een flat gaa wonen is mijn mening.
Als dit geneuzel brengt mijn geliefde dier natuurlijk niet terug en ik wil niemand op de vingers tikken hier , maar de moraal is va een levend onschuldig dier blijf je met je handen vanaf! groetjes
Plaats reactie