Plaatselijke verdoving hoe gaat dat?

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Saantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2010 18:05

Plaatselijke verdoving hoe gaat dat?

Bericht door Saantje »

Pim onze poes heeft allemaal kalle plekken en het wordt steeds erger.(kijk voor het verhaal naar vorige verhalen).

Wat er nu gedaan wordt.
We hebben de dierenarts opgebeld en het verhaal uitgelegd en verteld dat we bang zijn dat het niet zo goed gaat met Pim en wat we nou moesten doen en hoe het nou verder gaat.
We hebben nu een afspraak op woensdag bij de dierenarts en Pim gaat dan om 8 uur s`avonds onder plaatselijke verdoving. Er wordt dan een stukje huid weg geschraapt. Me moeder houdt hem dan vast en ik mag er bij zijn. Ik hoop maar dat ze dan verder kunnen. En dat Pim er goed uit komt.

Weet iemand iets over plaatselijke verdoving? Me moeder heeft de da gebeld dus ik heb niet echt een vraag kunnen stellen aan de da. Ik ben zo bang dat Pim er niet meer uit komt.
Wat zijn de risico`s aan plaatselijke verdoving? En als het wat langer duurt en de verdoving is uitgewerkt wat dan? En heeft ze er daarna nog last van als we weer thuis zijn? En is de kans groot dat ze daarna iets vinden?

Ik weet dat jullie geen dierenartsen zijn maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand er iets van af.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind het erg eng.
Alvast heel erg bedankt.
Nog een fijn weekend.

Groetjes Sana
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Plaatselijke verdoving hoe gaat dat?

Bericht door castratenkoor »

Plaatselijk verdoving is net als bij de tandarts, alleen de plek van de ingreep wordt gevoelloos gemaakt. De kat gaat dan dus niet slapen.
Dinie
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie