Impact narcose

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
kattig111
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2016 11:12

Impact narcose

Bericht door kattig111 »

Hoi,

Op 16 februari, dus nu bijna 3 weken geleden is mijn kat (12) geopereerd. Hij is volledig blind en helaas moest 1 van zijn ogen verwijderd worden ivm naar binnen krullende wimpers. In principe is de operatie goed gegaan en geneest de wond mooi, wel zijn we de volgende avond naar de spoedkliniek gegaan omdat hij erg slecht reageerde op de Tramadol die hij na de operatie kreeg. Met andere pijnstillers ging het al snel veel beter.

Al met al wel een heftige ervaring, meneer vindt reizen heel naar en is natuurlijk ook niet de jongste. Hij eet en drinkt goed, maar ik merk dat hij volledig uit zijn hum is. Ik vraag mij af of dat normaal is, bijna drie weken later. Hij slaapt veel en is snel geïrriteerd, geeft dat aan met een volledig nieuw geluid, nog nooit gehoord. Normaal is het een vrij vrolijke kat, nu merk ik dat hij gewoon wat chagerijniger is. Is het mogelijk dat narcose en misschien de stress er omheen zoveel impact heeft op een oudere man? Hij komt nog wel graag bij me zitten en vraagt ook duidelijk om zijn eten.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, dank alvast.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Impact narcose

Bericht door nellebel »

gebruikt hij nu nog medicatie of niet?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kattig111
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2016 11:12

Re: Impact narcose

Bericht door kattig111 »

Nee, helemaal niets meer. Hij heeft in de eerste paar dagen Novacam, een antibioticum en pijnstiller gehad.
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Impact narcose

Bericht door ErikPhilippus »

Tramadol is een behoorlijk heftig middel, waar katten (en ook mensen) behoorlijk op kunnen flippen. Maar of dat nu nog doorwerkt, is moeilijk te zeggen. Wellicht een idee om een stress-verlagend middel te proberen, zoals Zylkène?
kattig111
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2016 11:12

Re: Impact narcose

Bericht door kattig111 »

...Wat wij mij eraan doet denken dat de Feliway op is (reageert hij erg goed op)
Die ga ik eens aanvullen en ik zal ook eens naar Zyklene kijken.
Dank!
Plaats reactie