Klakkend geluid
- Admin
- Administrator
- Contacteer:
Klakkend geluid
Ingezonden door: Kees op dinsdag 30 juni 2005
Soms maakt onze kat Tijger (een gesteriliseerde kater van 1 jaar oud) klakkende geluidjes, alsof hij iets wil zeggen. We hebben niet de indruk dat hij boos is, maar we weten ook niet wat het betekent.
Soms maakt onze kat Tijger (een gesteriliseerde kater van 1 jaar oud) klakkende geluidjes, alsof hij iets wil zeggen. We hebben niet de indruk dat hij boos is, maar we weten ook niet wat het betekent.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Moby doet het ook altijd als protest...
Als je roept dat ze iets niet mag, mekkert ze meteen als antwoord terug. Wel een bevestiging dat ze dondersgoed weet dat ze het niet mag.
Ze doet het ook wel eens als ze op schoot ligt en je kijkt haar lang aan. Alsof ze wil zeggen: Wat kijk je nou?
Ik heb het idee dat het een soort communicatie is, praten voor katten. Dus niet het standaard aandacht trekken (dat doet ze met mauwen), maar gewoon iets willen zeggen, maar niet echt goed kunnen...
Jaja, mijn Moby is gewoon heel intelligent
Als je roept dat ze iets niet mag, mekkert ze meteen als antwoord terug. Wel een bevestiging dat ze dondersgoed weet dat ze het niet mag.

Ze doet het ook wel eens als ze op schoot ligt en je kijkt haar lang aan. Alsof ze wil zeggen: Wat kijk je nou?
Ik heb het idee dat het een soort communicatie is, praten voor katten. Dus niet het standaard aandacht trekken (dat doet ze met mauwen), maar gewoon iets willen zeggen, maar niet echt goed kunnen...
Jaja, mijn Moby is gewoon heel intelligent

Hé, ik had dit topic nog niet gezien. Flits doet het ook. Al is het niet zoals het geluid dat ze maken als ze een vogel zien of zo. Het klinkt meer als een hondje dat een beetje blaft, of een kip of zo
. Als ze ermee begint, kan je hele gesprekken met haar voeren.
Ze doet het trouwens ook als je niest, de telefoon gaat, of je kleingeld telt. Dus ze doet het zowel om te reageren op bepaalde geluiden (waaróm ze daar op reageert, is een andere vraag) als om te mopperen of gewoon een beetje te kletsen.

Ze doet het trouwens ook als je niest, de telefoon gaat, of je kleingeld telt. Dus ze doet het zowel om te reageren op bepaalde geluiden (waaróm ze daar op reageert, is een andere vraag) als om te mopperen of gewoon een beetje te kletsen.
- veronikske
- Panter
O ja, dit ken ik ook, ze willen gewoon even kletsen met je, die van mij doen het vooral als ze een vogel,vlieg of ander beest zien waar ze niet aankunnen, hun lijf is dan in opperste concentratie, alle spieren gespannen, staart omhoog en het puntje trilt. Grappig om te zien, en als ik dan tegen hun begin in de trant van: " wat is dat daar? heb je iets gezien? kun je er niet aan?", dan beginnen ze nog harder te "klakken", ze begrijpen dan heel goed dat ik hun begrijp, en willen dan precies zeggen van: "alléé vrouwtje, jij ziet het toch ook? help mij dan, want ik wil er zo graag aankunnen. En het toppunt van kattengenot is op zo'n moment dat ik hun dan oppak en dichter bijhou bij wat ze willen op zo'n moment, dan "klakken" ze erop los, gevolg dat de voorziene prooi dan natuurlijk wegvliegt, en zij met een beteuterde snoet achterblijven!!! Grappig en lief gewoon!

katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Wat grappig dat zoveel katten dat doen!!
In het begin dacht ik ook van "he?? wat doet ze nou". Later hoorde ik dat dat inderdaad bij meerdere katten voorkomt.
En inderdaad, ook vooral als je "nee!!" roept dan komt dat gemekker hoor. Ook voordat ze iets gaat doen waarvan ze weet dat het niet mag en voordat ik uberhaupt iets roep.
Ik moet er altijd erg om lachen!!
In het begin dacht ik ook van "he?? wat doet ze nou". Later hoorde ik dat dat inderdaad bij meerdere katten voorkomt.
En inderdaad, ook vooral als je "nee!!" roept dan komt dat gemekker hoor. Ook voordat ze iets gaat doen waarvan ze weet dat het niet mag en voordat ik uberhaupt iets roep.
Ik moet er altijd erg om lachen!!

Xiara doet het ook hoor, maar vooral als ze wil jagen
dus als ze binnen op de krabpaal zit en er een kraai (die dus 1,5X zo groot is als zij zelf!!!!) op het balkon zit. Dan denkt ze dat ze hem wel even zal grijpen
(hoezo grootheidswaanzin
)
dus als ze binnen op de krabpaal zit en er een kraai (die dus 1,5X zo groot is als zij zelf!!!!) op het balkon zit. Dan denkt ze dat ze hem wel even zal grijpen

(hoezo grootheidswaanzin

Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hahaha dit verhaal is zoooo herkenbaar. Die troelen van mij, maar dan vooral Roos, zitten graag door het raam naar buiten te kijken en zien dan inderdaad ook veel kauwen en eksters. En dan begint Roos vaak ook te mekkeren. Volgens mij wil ze me vertellen dat ze graag naar buiten wil om die vogel eventjes te vangen... De schatLotte schreef:Xiara doet het ook hoor, maar vooral als ze wil jagen
(hoezo grootheidswaanzin)

Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
een pootje van Roos