Wanneer mogen kittens zelfstandig naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik denk zelf niet dat je daar te vroeg mee ben, hij zit immers aan een tuigje, maar mischien niet elke dag buiten laten zodat het een kadootje blijft?
Doe ik ook met onze katten, die mogen alleen maar buiten in de tuin als ik of m'n vriend er is en het moet dan wel een beetje weer wezen.
Ze zeuren wel hoor dat ze buiten willen maar dat negeer ik gewoon. Als je daaraan gaat toegeven is het hek van de dam. Jij bent de baas en beslist wanneer ze naar buiten mogen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Ik geloof niet dat het kwaad kan. Zo kan hij vast wennen aan het tuigje. Bij een wat oudere kat duurt dat een stuk langer. Ik geloof wel dat
de drang om naar buiten te willen aangewakkerd zal worden.
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Joozt schreef:Ik woon niet echt in een drukke buurt maar toch is mijn poesje vorige week dinsdag aangereden en als gevolg daarvan overleden.

Nu hebben we (zoals ondertussen misschien bekend) een kitten van ondertussen 11 weken gekregen bij het crematorium (waar tevens een asiel bij zat).

Nu heb ik een tuigje gekocht en ben bezig het katje te laten wennen aan het buiten komen aan het tuigje. De intentie is om Timon niet zelfstandig naar buiten te laten gaan maar alleen aan het tuigje.

Of ben ik hier nu te vroeg mee en wakker ik alleen het verlangen aan om naar buiten te kunnen?
Mijn katten komen ook niet buiten, gewoon omdat ik het te gevaarlijk vind.

Ik denk dat je dan ook beter niet de kat(ten) aan een tuigje meer over straat moet nemen.
Je kan hem bijvoorbeeld wel wennen aan de tuin/ balkon.

Ik zou het risico van verlangen aanwakkeren niet nemen.
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Als je ze niet elke dag naar buiten laat, maar af en toe een keer dan valt dat aanwakkeren wel mee hoor.
Onze katten komen ook alleen maar buiten wanneer wij vinden dat het kan. Dat is zomers vaker als nu natuurlijk.
Ze mauwen wel aan de deur als we in de keuken zijn, maar dat is ook zo over als je daar niet op reageert en dan gaan ze hun eigen gang weer.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Zo doen wij het ook Sandy. In de zomer mogen de meiden in de tuin als wij er bij zijn, af en toe een paar uurtjes. Nu komen ze helemaal niet buiten maar ze doen er ook hun best niet voor, ze staan niet eens bij de achterdeur te teuten of zo. Het leuke van af en toe een paar uurtjes buiten is dat ik ze zie genieten. Op deze manier blijft het hartstikke leuk voor ze en voor ons ook :wink: .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gast

Bericht door Gast »

Nooit!

Het balkon is een kattenren en de tuin zo afgezet dat de katten er niet in of uit kunnen. Het verdriet en de zorg om een vermiste kat wil ik nooit meer ervaren en ik wil de katten beschermen tegen alle gevaren die buiten op de loer liggen.

groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

Nanna schreef:Nooit!

Het balkon is een kattenren en de tuin zo afgezet dat de katten er niet in of uit kunnen. Het verdriet en de zorg om een vermiste kat wil ik nooit meer ervaren en ik wil de katten beschermen tegen alle gevaren die buiten op de loer liggen.

groetjes,
Nanna
Zo denk ik ook, maar weet je hoeveel mensen het zielig voor mijn katten vinden dat ik ze niet buiten laat :shock:

ik sta daar echt soms van te kijken.
Ik verdedig mijn punt ook al niet eens meer...... :roll:
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
claudia
Panter
Panter
Berichten: 454
Lid geworden op: 05 jul 2004 13:20
Locatie: Oldenzaal

Bericht door claudia »

Joozt, volgens mij moet je kitten wel volledig ingeënt zijn voordat 'ie naar buiten mag!!!
Anonymous

Bericht door Anonymous »

claudiajansen schreef:Joozt, volgens mij moet je kitten wel volledig ingeënt zijn voordat 'ie naar buiten mag!!!
oh ja, volgens mij moet dat ook ergens deze week weer :???:
Gebruikersavatar
naomie120
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 aug 2004 12:38
Locatie: amsterdam

Bericht door naomie120 »

Brenda And The Cats schreef: Zo denk ik ook, maar weet je hoeveel mensen het zielig voor mijn katten vinden dat ik ze niet buiten laat :shock:

ik sta daar echt soms van te kijken.
Ik verdedig mijn punt ook al niet eens meer...... :roll:
Ik wilde jaren lang katten maar wilde dat ze naar buiten konden en ik woonde op 3 hoog. Op 2 hoog hadden ze wel katten, die konden dus niet naar buiten. Ze leken gelukkig, maar.... ik ben van huis uit katten gewend, die altijd naar buiten konden. En vond het dus ook zielig voor die katten van 2 hoog..... Tja. iedereen z'n mening zal ik maar zeggen. Al die katten in het asiel zijn nog zieliger, dus ik heb ook wel erg getwijfeld.

Inmiddels gelukkig verhuisd naar de begane grond en, na een maand, een kater gekregen van mijn vriend! En hij wil naar buiten (die kat dus (mijn vriend ook trouwens :wink: )) Dus dat mag hij (de kater en mijn vriend :wink: )!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 573
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Toen ik me hier net aanmeldde had ik ook zoiets van 'komen de katten niet buiten?'. Maar ik moet zeggen dat ik er al gauw achter kwam dat katten binnen erg gelukkig kunnen zijn, zolang ze zich maar kunnen vermaken en bewegen en het liefst een speelgenootje hebben :smile:
Wij hebben 1 binnen- en 1 buitenkat :razz:
Gast

Bericht door Gast »

Mijn katten zijn helemaal heteldebotel als de keukendeur opengaat en ze de tuin in kunnen, een genot om de diertjes te zien genieten :razz:
Ze rennen van binnen naar buiten en weer terug, pas na hun speeluren doe ik de keuken en vloer :mmwhistle: De katten zijn dan moe en zoeken een rustig plaatsje in huis :???: en dat geeft mij gelegenheid de boel te poetsen :twisted:
Volledige vrijheid heb ik mijn bekomst van, een kat met kattenaids was en heel harde les.

Groetjes,
Nanna
Gebruikersavatar
Brenda And The Cats
Huiskat
Huiskat
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 sep 2004 21:17
Locatie: Utrecht

Bericht door Brenda And The Cats »

ja precies, je wil er toch niet aan denken dat een van je katten doodziek wordt...

Mijn balkon op zijn tijd is buiten genoeg!
Brenda, Diesel & Roxy

**Fotoboek is online, Diesel & Roxy's Place**
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Even ter duidelijkheid.

Onze katten mogen alleen maar in onze eigen tuin. Dus ze komen net als die van Daan alleen buiten onder toezicht.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Hallo katten liefhebbers...

Hier een nieuwkomer, die altijd van katten heeft gedroomd
nu mijn wens in verulling is gegaan en ik 2 katjes heb van nu 13 weken, zit ik natuurlijk ook met veel vragen. Na het lezen van de topic is me al veel duidelijk geworden, want ik heb besloten om mijn katten liever binnen te laten aangezien mijn tuin ontsnappings mogenlijkheden bied en aan de straazijde ligt. Ik heb wel een dak terras die aan mijn buren grenst. Volgens mijn buren die altijd katten hebben gehad kan het geen kwaad om poesjes op ons dak terras te laten spelen, wel kunnen ze zo naar de dakterrasen van de rest van mijn buurtjes en dat zijn er 10 in totaal. Waar ik mee zit is dat mijn katjes door de buren gevoerd gaan worden en dat ik ze dan weg blijven... wat is wijsheid?


Gr. Lotus

Afbeelding
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Plaats reactie