kittens zindelijk maken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Ik wou specifiek op jouw reageren daarom had ik het zo gedaan.
Ik weet wat een huisdier kost. Dat hoef je mij niet te vertellen,
Ik heb een teckel gehad en die heeft mij 3000 euro gekost dus.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

miertje1983 schreef: Ik heb het niet breed dus 36 euro voor dierenarts is voor mij heel veel geld.
Ik reageer gewoon op jouw eigen woorden. Nogmaals als je op mij wilt reageren zou ik graag willen dat je dat via dit forum doet open en bloot. Ik vind je toon nogal negatief naar mij. Kattekoppen daar heb ik geen zin in. Ik wil je alleen maar adviseren. En je behoeden voor nog meer kosten. Als je namelijk kittens uit het asiel haalt en ze blijken ziek kan je ze terugbrengen. Dat heeft in mijn ogen niks te maken met ze te behandelen als oud vuil. Soms heb je de keus gewoon niet.
Ik hoop in ieder geval dat de da iets kan constateren en je diertjes daar mee geholpen zijn. Kittens zijn zo kwetsbaar op zo'n jonge leeftijd
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Jessica2802 »

Ja, het is vervelend als je kosten moet maken als je net kittens hebt. Ik geloof dat mijn rekening 70 euro was inclusief medicijnen en infuus. Toen had ik nog geen verzekering.

Mijn kat werd na een paar dagen ziek....ook niet meteen dus. Hij wilde niet meer eten en drinken, poepte op de grond (plassen weet ik niet meer), en gaf over. Hij is in de nacht ziek geworden en toen ik smorgens de dierenarts belde kon ik vrijwel meteen terecht (kittens mOeten namelijk blijven eten en drinken).
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door castratenkoor »

Jessica2802 schreef:Dat is geen fijn begin, voor jou niet en voor de kittens niet. Toen ik mijn kleine man kreeg heb ik hem (hoe dom) meteen op "mijn eigen" voer gezet. Helemaal niet bij nagedacht dat de maag van zo'n beestje dat niet aankon. Hij werd toen ziek....heel ziek, diarree overgeven niet eten en drinken. Ik ben naar de dierenarts gegaan en hij is aan het infuus gelegd (ivm uitdrogig). Ook heb ik medicijnen gehad en moest ik hem dwangvoeden. Heb je dezelfde voeding als de vorige eigenaar gegeven? Mijn kleine man is overigens helemaal beter geworden.

Voor ongeveer 7 euro per maand heb een een basisverzekering voor katten...is niet duur vergeleken met andere aanbieders en de meeste dingen worden vergoed (met uitzondering van oa homeopathie en fysiotherapie).
In plaats van 7 euro per maand per dier aan een verzekeraar uitgeven zou ik adviseren een kattenrekening te openen en daar standaard 20 euro per maand op te zetten.
Voordeel is dat als je katten lang niet ziek zijn je een deel kunt gebruiken voor b.v. een nieuwe krabpaal.

Als je kittens koop moet je er wel degelijk van uitgaan dat die ziek kunnen worden, juist meteen als je ze net hebt.
Ik zou je adviseren naar een dierenarts te gaan. Jammeren bij ontlasting betekent pijn. En pijn is een teken dat er iets mis is.

Mijn mening is dat terugbrengen of naar een asiel brengen minder "behandelen als oud vuil" is dan wanneer je ze houdt en ze niet de juiste zorg biedt.
Als 36 euro al teveel voor je is, wat moet het dan worden als ze van een hoge kast vallen en hun bekken breken. Een operatie kost algauw 300-400 euro.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

Ik heb inmiddels de dierenarts gebeld, heb pilletjes gekregen voor de maag en de darmen dat ze wat rustig worden en advies geen eten voor de eerste 24 uur.
Ik heb alles over voor mijn beesies want anders had ik mijn teckel al lang weggedaan.
Ik ga het proberen met de pilletjes en hopen dat het goed komt.
Als ik het niet vertrouw hang ik zo weer aan de bel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door castratenkoor »

24 uur vasten is een fout advies. Beter om de 2 uur een theelepeltje natvoer geven.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

Inderdaad 24 uur vasten vind ik ook geen goed advies. Ik kreeg toendertijd speciaal voer mee van de da. Hypo-allergeen voer(licht verteerbaar) en van die zakjes convalenscence support voer. Dat is een soort melkpapje.
Het beestje gaat uitdrogen als ie aan de diarree blijft en niet eet. Heel veel vocht toedienen in ieder geval.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Chiquita98 »

Is er geen test gedaan op giardia of coccidiose?(bloed afgenomen??)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Jessica2802
Lynx
Lynx
Berichten: 110
Lid geworden op: 26 nov 2011 11:58
Locatie: Amsterdam

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door Jessica2802 »

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb hier nog een zakje met dat poeder liggen (waarmee je zo'n papje maakt).

En wat betreft sparen of verzekeren, dat is inderdaad een afweging die je moet maken. Spaar je en ze worden niet ziek, dan heb je een leuk bedrag om bijvoorbeeld spulletjes voor de kat te kopen zoals Dinie aangeeft. Ik heb er bewust voor gekozen om te verzekeren (ik werk met verzekeringen dus misschien komt het daardoor :-)).

Nou hopelijk knappen je kittens snel op!
Groetjes Jessica en de katzels Chouffe&Manny
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door castratenkoor »

Ik werk ook met medische verzekeringen en weet uit werkervaring wat er gebeurt als de kosten echt heel hoog oplopen - dan heb ik het over b.v. 6000 euro.
Ik zie schrijnende gevallen waarbij nota's bij gerechtsdeurwaarders terecht komen omdat mensen nota's van de verzekeraar van hun huisdier niet meer kunnen betalen.
Dierenartsen zelf staan daar echt een stuk minder snel mee klaar.

Er kleven naar mijn smaak teveel nadelen en risico's aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

bedankt voor jullie tips en zorgen,
Ik heb de pilletjes opgehaald en heb ze inmiddels wat gegeven,
Drinken doen ze nog steeds wel gelukkig.
Eten probeer ik straks over paar uur, hopen dat het erin blijft.
De dierenarts heb ik gesproken ik hoefde geen bloed te prikken of wat dan ook ,
Eerst met de pillen proberen een dag aankijken zo niet dan alsnog weer bellen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door mittenslief »

niet niet niet vasten inderdaad elke 2 uur een klein beetje natvoer dsenoods nog aanlengen met water, en met 9 weken moeten ze geent worden en met 12 weken weer dat is ook tegen de 100 euro dan kan je daar alvast rekening meehouden, ontwormen moet je ze ook nog, ik weet niet wanneer ze voor het laatst ontwormt zijn maar dat moet in het begin elke 2 weken, maar dat zal de vrouw wel vertelt hebben waar je ze vandaan heb. Bij onze kittenopvang heb je al een kitten voor 110 euro all-in (2x enten, chip, en castratie) misschien een tip voor de volgende keer
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door mittenslief »

niet niet niet vasten inderdaad elke 2 uur een klein beetje natvoer dsenoods nog aanlengen met water, en met 9 weken moeten ze geent worden en met 12 weken weer dat is ook tegen de 100 euro dan kan je daar alvast rekening meehouden, ontwormen moet je ze ook nog, ik weet niet wanneer ze voor het laatst ontwormt zijn maar dat moet in het begin elke 2 weken, maar dat zal de vrouw wel vertelt hebben waar je ze vandaan heb. Bij onze kittenopvang heb je al een kitten voor 110 euro all-in (2x enten, chip, en castratie) misschien een tip voor de volgende keer
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
miertje1983
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jul 2012 22:05

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door miertje1983 »

de kittens heb ik gisteren ontwormd dus dat is gebeurt en inenten gebeurt volgende week wel, daar hou ik ook rekening mee dus
De kiitens voelen zich inmiddels al wat beter gelukkig.
Ze hebben al wat eten gehad en hebben gewone poep en niet meer over gegeven dus daar ben ik allang blij mee ,die arme beestjes, vond ik echt zielig.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens zindelijk maken

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ze pas inenten als ze 100% zijn opgeknapt. Bij twijfel echt nog niet doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie