Kat ineens zeer agressief

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

mijn kater(geholpen) is heel agressief naar mijn andere poezen(3dames).
deze zijn ook allemaal geholpen.
hij is sinds de laaste 3 maanden steeds agressiefer het is nu al zover dat ik 1 van mijn poezen al 3 weken niet gezien heb de andere naar de stal getild moet worden en de andere angstig in een hoekje zit dit is ook zijn moeder die er nog wel kan komen maar ook steeds banger wordt.
het zijn boederij katten die bij de paarden lopen.
hij heeft dit nooit gedaan het wordt met de dag erger hij is mei 2010 geholpen en hij is van mei 2009.
hij heeft in maart 2010 een ongeluk gehad waardoor hij zijn staart brak en zijn bekken gebroken waren.
hierdoor heeft die 2 maanden in een bench gezeten en is in mei 2010 zijn staart geamputeerd omdat die begon af te sterven.
daarna nooit geen last gehad het rare is wel dat de dierenarts toendietijd zei dat die geen leven meer in zijn staart had en ik soms wel het idee heb dat die zijn stompje gebruikt.
maar het wordt steeds erger en weet niet meer wat ik moet doen ben zo bang dat ik vandaag of morgen een van me poezen dood op de weg vind omdat hij ze zo verschikkelijk opjaagt en vecht met ze.
soms is die heel lief geeft die kopjes naar ze om 15 minuten later met ze te vechten en wegjagen.
hij at altijd heel veel droogvoer nooit vlees maar dat is ook iets van de laaste 3 maanden toeneemt vroeger at die het niet op alleen het bovenste laagje(vet laagje) nu eet die als die de kans krijgt 3 van die pakjes op.
hij wordt ook alleen maar dikker hij is nu denk ik al dik 5 kilo als die niet zwaarder is.
het is een hele kleine kater.
denk dat als ik geluk heb dat de rest zo'n 2,5 kilo per stuk wegen.
weet iemand wat dit kan zijn wordt een beetje hopeloos??
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door castratenkoor »

Ik zou hem goed na laten lijken. Misschien heeft hij wel ergens pijn, gezien zijn medische geschiedenis.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door pearlsofpassion »

Ik denk ook dat er iets lichamelijks mis is.
Dit is niet erg normaal kattengedrag, zelfs niet voor een kater (en hij is niet extreem laat geholpen).

Dat van dat voedsel begrijp ik niet goed, maar ik begrijp dat hij veel te veel eet en dat het plots veranderd is?
Het klinkt me niet alsof dit gaat stoppen en katten kunnen echt heeeel erg dik worden als ze de kans krijgen. En krijg het er dan nog maar af.

Hij valt hen echt aan met gekrijs en al?
Ik denk ook aan iets lichamelijks, ofwel inderdaad pijn zodat hij schrikt als ze hem aanraken of zo, ofwel iets in zijn hoofd. Dat kan wel na een ongeluk, en dat kan maar later op komen zetten.
Ik weet niet of er aan dat laatste nog wat te doen valt, maar je zou toch eerst zeker moeten weten wat er gaande is.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

ja hij valt ze echt aan met gekrijs en al als ze niet op tijd weg komen ligt die er boven op het is ook echt gericht op ze.
met voer bedoel ik dat die vroeger puur droogvoer at gewoon normaal.
en nu juist heel veel vlees eet ze krijgen soms een bakje vlees en hij is altijd de enige geweest die dat niet wou en sinds 3 weken denk ik eet hij het wel.
vroeger at die alleen het bovenste gedeelte eraf een soort vetlaagje is dat.
maar nu eet die alles op maar omdat de rest ook krijgt maar die al heel snel vluchten wil die dat ook allemaal opeten.
had dat te laat door en heb de rest weggegooit.
moet je voorstellen dat ik hem eerst niet wou laten helpen omdat het een softie was die zich door iedereen op de kop liet zetten(zwerfkatten) maar omdat ik zelf verschikkelijk baalde dat mijn poezen zwanger bleken te zijn(beide miscominicatie met de dierenarts ook) en ik op het eind 9 kittens had en er al zoveel katten zijn heb ik hem meteen laten helpen.
klink heel stom nu weet niet of het er iets mee te maken heeft maar hij is soms bepaalde dagen heel schrikkerig soms komt die bij je kroelen en doen en soms wil ik hem aaien en schrik die zo erg dat die wegrent.
hij heeft mij of mijn broer nog nooit aangevallen hij rent dan weg.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum!
probleemkater is met 12 maanden gecastreerd, na al gedekt te hebben. weet je zeker dat die castratie goed is uitgevoerd? en het duur zeker 6 weken voordat alle hormonen uit zijn lijf zijn en zijn gedrag gaandeweg verandert.
gebroken/geamputeerde staart en gebroken bekken.. oei oei. weet je zeker dat dit goed is hersteld en dan bedoel ik die bekkenbreuk. wat is daar destijds aan gedaan? kan het zijn dat hij last heeft met poepen en dan en daardoor slecht op zijn bak kan en agressief wordt?

weet je zeker dat hij niet door die poezen gepest wordt? heb je genoeg kattenbakken staan en heeft hij zijn eigen plekjes in huis? hij is begonnen als watje, dus verwacht je dit gedrag niet, tenzij hij zo getreiterd wordt dat ie ineens uitschiet..

en zoals hier boven al is gezegd: overleg met en onderzoek door een dierenarts en dan zeker goed lichamelijk onderzoek en eventueel goed bloedonderzoek om een aantal dingen uit te sluiten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

het is nooit een probleem kater geweest.
zijn bekken en staart zijn goed genezen 100% zeker dit is allemaal goed nagekeken door de dierenarts heb nog meerdere controle afspraken gehad voor hem.
hij had mooie rechte breuken in zijn heupen die doordat die zo jong was goed genezen zijn.
en hij is al volgend jaar april al 2 jaar geholpen dus denk wel dat zijn gedrag toen al veranderd had moeten zijn?.
ik weet zeker dat die niet door de rest gepest wordt ze hebben tot een half jaar geleden nog nooit ruzie gehad met elkaar.
ze lagen altijd met zijn 4 en overal te slapen aten uit dezelfde bak was nooit wat aan de hand.
het zijn boederij katten dus ze hebben heel veel meters voor zich zelf ze hebben 3 binnenhokken waar ze kunnen slapen.
ze gebruiken helaas geen kattenbak die staat er wel maar die wordt nooit gebruikt door niemand ze hebben veel vrije natuur om zich heen.
weet niet of die al gedekt had mijn eigen poezen kan niet de moeder poezen zijn meteen toen ze geen melk meer gaven geholpen.
en de andere poes op de dag dat ze 6 maanden oud was.
verder liep er in de buurt 2 katers rond waarvan 1 tje nooit problemen gaf en de andere alleen als er eten in de buurt was maar daar had hij niet zoveel last van hij liep vaak gewoon weg hij zocht nooit ruzie.
maar die ene kater waarover ik het heb heb ik al meer dan een half jaar niet meer gezien waarschijnlijk is die dood gereden op de snelweg die 300 meter weg ligt(kijk amivedi geregeld na en daar was er eentje gevonden die bijna alle aftekenen had als die).
en verder loopt er(op dit moment)niks meer in de buurt.
daarom zit het me niet lekker ik ben er echt van overtuigd dat de andere katten hem niks aan doen en om eten kan ook niet ik heb op meerdere plekken ombeperkt brokken staan voor ze omdat de poezen heel actief zijn en geregeld moeten eten omdat ze al niet dik zijn.

vergeet te zeggen wat ze hebben gedaan aan de bekkenbreuk.
hij moest 2 maanden in een bench blijven zitten mocht niet meer lopen.
met nog 1 week te gaan is zijn staart af gehaald en gecastereerd,
zijn staart moest er echt af omdat aan de onderkant al bot te zijn was hij was er aan het afrotten.
hier ben ik wel 3 keer voor terug geweest ze wouden hem er telkens niet af halen terwijl er met 4 weken in zijn bench al een hele wond op kwam.
maar omdat die nog zo lang moest zitten wouden ze dit nog niet.
nadat die gecastereerd was mocht die in een iets groter hok toen is die hun oude nacht hok ingegaan van ongeveer 3 bij 4 meter hier heeft die toen nog 1 week ingezeten.
terug gegaan naar dierenarts alles was goed gelukt foto's gemaakt van heupen en staart en zag er allemaal goed uit.
toen mocht die ook weer naar buiten toe.
8 weken later nog een keer terug geweest ook weer foto's gemaakt van zijn heupen en zagen er goed uit.
hij loopt er ook goed op en dat was in het begin niet het geval toen ik hem vond die dag hij was al 2 dagen van huis geweest samen met zijn neefje.
neefje is nooit thuisgekomen:( hij wel ik vond hem in de hoek slapend,
heb hem toen laten slapen maar toen die 2 uur later er nog zo bij lag heb ik hem wakkergemaakt toen zag ik dat die allemaal wondjes in zijn gezicht had zitten.
en wou toen al niet meer op zijn achterpootjes staan.
meteen dierenarts gebeld en der heen en toen bleek die dan zijn heupen en staart gebroken te hebben.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Adriana »

tja, dit lijkt een lastig probleem, maar daar was je zelf ook achter.
hij heeft een indrukwekkende ziektegeschiedenis achter de rug.. zo jong als ie is..
dus geen kattenbak-competitie en ook geen voedselconcurrentie..
heb je de indruk dat hij de poezen uit zijn huis wil en de baasjes alleen voor zich zelf wil?
kennelijk heeft hij behoefte van tijd tot tijd alle?? poezen aan te vallen..
kan het zijn dat hij zich te pletter verveelt, heeft hij soort van maatje?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

hij ging altijd goed om met zijn moeder en zijn nichtje zeg maar,
dat is echt een allermansvriendje die ondanks alles nog steeds heel lief tegen hem doet alleen doodsbang voor hem is.
hij doet het nu echt dagelijks denk niet dat het echt verjagen is hij blijft er maar achteraan hollen en hem zie ik dan vaak het eerste half uur ook niet meer terug en het is ook niet spelen want ik hoor ze 500 meter verder nog gillen.
en als die er wel is wil die wel een aai over zijn bol hebben maar hij gaat ook rustig lopen slapen.
het is een echte luie kat die zijn dagindelig verdeeld over slapen en slapen.
soms is die heel lief naar ze toe hoor kopjes geven en likken in het gezicht enzo maar vaak eindigt het in een vechtpartij.
hij heeft dit nooit gedaan het was altijd goed tussen ze nooit geen problemen.
heb zitten denken om hem naar een ander stukje land te brengen wat wij hebben maar daar lopen ook 2 poezen en die zijn gewoon een stuk gemener dan die van mij(die zijn van een kennis die niet mee konden).
die werken met zijn 2en en denk zelf dat die daar gewoon van op zijn donder krijgt die zijn zobiezo al 2 koppen groter en ligt naast een drukke weg.
en waar mijne wonen is allemaal bosgebied met vijfers en veel beschutting voor ze.
ik heb overal speelgoed liggen maar dat maakt ze geen een van alle uit.
krappaal hebben ze ook die gebruikt die wel veel.
hij heeft inderdaad al heel veel meegemaakt hij was nog geen jaar oud toen die dit kreeg denk zelf dat die door een crossmoter is aangereden die daar veel rijden en doorgereden is.
en dat die met zijn laaste kracht terug naar huis is gekomen hij was helemaal totolos die dag.
was een verschikkelijke dag toen zat in me uppie met hem bij de dierenarts die me toen zij dat de kans groot was dat zijn rug gebroken zou zijn en we dan verder moesten praten.
gelukkig was dat niet zo en omdat die zo jong was dat die goede kansen had om te genezen.
moet ook zegen dat die altijd even vrolijk was toen die tijd,
het is gewoon (naar ons toe puur me broer en ik) een verschikkelijk lieve kat mijn grote vriend heb hem van dag 1 in me handen gehad en zien opgroeien daarom doet het ook zo zeer hoe die nu doet.
ik heb het al wel thuis erover gehad met me ouders en broer dat dit ook niet langer gaat zo met hem.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door castratenkoor »

Het feit dat alles goed geheeld is wil niet zeggen dat hij er geen pijn aan kan hebben.
Ik zou hem toch eens goed laten onderzoeken.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

ja maar zou dat in 1 keer opkomen zetten??
ik ga van de week naar de dierenarts toe hoor wil gewoon weten wat die heeft en wat onze optie's verder zijn.
want dit trekken mijn andere poezen ook niet langer denk ik.
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

nou dierenarts gebeld vandaag(2 stuks) de een zei een gedragsdeskundige en de andere zei dat sommige katers gewoon in een keer besluiten dat het tijd is dat de rest ophoepelt.
voor de hersenen had geen zin zei ze want dan was ik al gauw 800 euro kwijt.
heb wel een foldertje meekregen van feliway ga daar wat tips uit opvolgen.
heb nu bijv. al overal bakjes met brokjes neer gezet, speeltjes aan de deuren gehangen nou denk ik niet dat die daar mee gaat spelen.
ook heb ik diverse slaapplaatsen gemaakt op meerdere plekken.
en laat ik hem verder met rust als die aangehaald wil worden dan komt die en als die een andere poes aanvalt moest ik hem ook met rust laten volgens de dierenarts denk wel dat die moeilijk gaat worden
maar moet het eerst aankijken misschien veranderd zijn gedrag daardoor wel ik hoop het.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door nellebel »

maar hij is niet onderzocht of hij ergens pijn heeft? toch vreemd dat een DA deze conclusie trekt zonder de kat gezien te hebben.
neem niet alles zomaar aan van je DA, heb het zelf helaas moeten ondervinden, en met mij vele hier , dat de DA ook niet alles weet en soms maar wat roept hoor. vertrouw op je eigen gevoel, en je zegt heel duidelijk dat het niet goed met hem is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

nee inderdaad het voelt niet goed naar mijn idee doet een kat dat niet in een keer naar 3 jaar zo in een keer,
heb zo''n stress foldertje meegekregen en daar scoort die op dat die matig stress maar daar haalt die zoveel punten mee omdat ze met zijn 4en daar lopen.
ik heb de een gebeld die zij meteen dat is echt een gevalletje voor gedragstherapeut dat was het(zei ze ook letterlijk).
de ander zei dat die nu gewoon denkt van opgehoepeld.
ze vond bloedonderzoek dan ook niet nodig.
ze hebben echt alle ruimte het zijn boederijkatten die bij de paarden lopen.
ze lopen beschut ze hebben denk ik wel 3 hectaren aan grond waar bomen en bosjes staan.
gewoon echt de ideale woonomgeving voor ze.
en ze kunnen altijd naar binnen toe ik heb in de schuur bedjes voor ze staan voerbakjes,water ze kunnen alle kanten op.
als het goed is komt binnenkort de veearts bij ons en die heeft ook kleindierenpraktijk en dan gaan we het daar ook aan vragen wat hij zegt,
mijn broer kent hem heel goed dus die scheept ons hopelijk minder af.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Synemios »

Ik vind het zonder hem gezien te hebben een erg snelle conclusie van die dierenartsen.
Voordat je gaat zeggen dat het gedrag is moet je toch eerst alle medische zaken uitsluiten?
Het is gewoon raar dat je kater dit ineens is gaan doen, ik zou toch voor de zekerheid naar een DA gaan die hem wel onderzoekt hoor.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door jennli »

Arme kater ....
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie