Kat ineens zeer agressief

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

nou ben bij de dierenpraktijk van me veearts geweest hij moest eigenlijk vorige week al maar dat ging niet door omdat ik hem niet te pakken kreeg.
kwam daar om half 12 maar zat een spoedgeval tussen dus moest ik hem achterlaten,
ze zouden me bellen als ik hem kon komen ophalen ondertussen had ik om kwart voor 4 nog niks gehoord toen heeft me broer de praktijk opgebeld.
het kwam er op neer dat als ik 1 week later was geweest dat die dood was geweest,
hij heeft ruis in zijn blaas en daardoor stond zijn blaas op knappen.
hij is voor zijn leven nu getekend speciaal voer, nooit meer vlees,melk enzovoort.
baal zo erg van die andere dierenartsen met hun gezeur van gedragsdeskundige dat heeft me zowat me kat gekost.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Anne »

:cry: Wat een verdrietig nieuws. Het is altijd raadzaam om een dier goed te laten onderzoeken als ze op stel en sprong agressief zijn, dat duidt op pijn.
Aan dat dieetvoer wennen ze wel, belangrijk is dat jij je daar ook aan houdt.
Blaasgruis is ontzettend pijnlijk.
Heel veel sterkte,
ga je nog terug naar de vorige da"s met een eventuele klacht? Kan me voorstellen dat je pissig bent
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

ik ben heel pissig voelde me toen al niet serieus genomen denk wel dat ik een klacht ga indienen vooral tegen die waar ik altijd kwam met me dieren nu dus NOOIT MEER.
ja ik ga me er heel goed aanhouden moeten alleen effe een balans erin gaan vinden omdat ik er nog 3 heb lopen die ook moeten eten en hij niks anders meer mag.
nu zit die in het nachthok en dan kan die morgenochtend weer naar buiten toe zo gaan we het de komende weken doen dat die toch veel binnen moet blijven weet anders geen oplossing.
mee naar huis kan niet dan heb ik hem binnen een dag depresief dat is die niet gewend.
ben wel blij dat ik toch weet wat die heeft en waarom die zo deed.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Anne »

Kan me voorstellen dat je pist off bent, ik zou razend zijn!!! Weet je wel heel zeker dat je kat niks anders kan eten buiten dan enkel dit blaasgruisoplossend dieet? Af en toe een prooidier zou niet erg zijn maar geen ander katteneten/brokjes buiten bij andere mensen of?
Anders blijft je kat met deze klachten rondlopen.

Hier twee katten met dieet en daarom eten ze altijd gescheiden van elkaar, ik laat hier ook nooit geen eten staan
Bellaatje staat op blaasgruisvoorkomend dieet, die heeft net als jouw kat nu, ook in het begin blaasgruisoplossend dieet voer gehad en het gaat nu prima met haar

Een betersschapsknuffel voor je arme kater, verwen hem maar, dat heeft hij echt wel verdient!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

nee weet bijna 100% zeker dat die nergens anders wegsnoept hij is naar andere mensen behoorlijk schuw dus hij zal nooit zomaar ergens aanschuiven met eten.
hij mocht verder helemaal niks meer hebben alleen de brokken die ik nu heb dat is royal canin urinary s/o.
ik zit gewoon met het probleem dat ik 2 poezen heb die gewoon de hele dag door eten moet hebben die worden heel snel mager omdat ze heel veel bewegen.
maar dat komt wel goed zorg ik wel voor.
ik moet over 6 weken met ander voer beginnen weet zo niet welke staat op de zak geschreven die daar staat;-) en zaterdag met medicijnen.
en ik heb al flink met hem geknuffeld kon aan hem merken dat die al wel iets vrolijker was dan die de laatste tijd was.
hij was alleen nog een beetje duf van de narcose die die had gehad.
hoop alleen wel dat die beter gaat worden hij is zo jong en heeft al zo verschikkelijk veel ellende gehad.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door castratenkoor »

Ik zou inderdaad een klacht indienen bij die vorige dierenarts. Nu is het veel verder bergafwaarts gegaan met je kat dan nodig was geweest.
Bij een kat die opeens van gedrag verandert en die zelfs agressie wordt denk ik toch echt aan pijn in eerste instantie.
Als hij over een half jaar goed stabiel is mag je hem inderdaad geen ander kattenvoer geven, maar wel rauw vlees en b.v. eendagskuikens. Op die manier voorkom je ook dat hij erg last van tandsteen krijgt.

Beterschap met hem!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Adriana »

jeetje wat een verhaal en wat een geklungel! en zo moeilijk is de diagnose blaasgruis niet!
k zou eens naar de rekeningen van die vorige da kijken en geld terugvragen, want dit is wanprestatie.. maar het ergste is dat dat lieve dier vrij lang vreselijk veel pijn heeft gehad..
met een blaasgruiskat is goed te leven en als het probleem van gescheiden eten moeilijk is op te lossen, dan zou je dat kunnen oplossen met wat pasta, dat de urine aanzuurt.
vraag je da en anders even kijken bij Medpets, banner zie onder en dan in het linkermenu kat->nieren-blaas
http://www.medpets.nl/amiqure+urinewegen+kat/
en af en toe een beetje rauwe kip zuurt de urine goed aan en als hij muizen vangt, dan moet dat toch ook wel werken.
en als ze supermarktbrokjes krijgen (of brood met melk..) dan zit daar hoogstwaarschijnlijk erg veel tarwe/zetmeel in.
andere soort brokjes met meer vlees helpt ook erg goed.. ook voor je andere katzels, maar dat zijn poezen en die hebben een bredere plasbuis, plassen eventuele kristallen dus ietsje makkelijker uit...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Anne »

Een goed idee, gewoon geld terug vragen. Je da heeft duidelijk zijn of haar werk niet goed gedaan!!
Laat je na 6 weken wel zijn plasje controleren voordat je op blaasgruisvoorkomend dieet overgaat, om zeker te zijn dat ook al echt het gruis is opgelost?

Wat zal je kater opknappen straks en weer helemaal zijn lieve zelf worden
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

ben niet bij andere dierenartsen met hem geweest de een heb ik aan de telefoon gehad en die deed het meteen af met een gevalletje voor een gedragsdeskundige ik kon praten als brugman het was puur gedrag ze vond onderzoeken niet nodig.
de andere dierenarts ben ik persoonlijk heen geweest(zonder kat)en die zei van dat die nu gewoon zoiets had van de andere katten moeten opzouten kon ook daar praten als brugman hielp ook niks die vond ook niet nodig om hem te onderzoeken.
heb daarna de veearts van ons opgebeld die doet ook kleindieren en die vond het wel nodig om hem na te kijken maar daar kon ik pas na een week terecht.
de dierenarts zei dat die dit 6 weken moest eten en daarna over op andere speciale brokken en dat die verder helemaal niks moest ja een muis als die die vangt(waar die te lui voor is).
gelukkig vindt de brokken erg lekker normaal is het zo'n zeurpiet met brokken.
hij begint nu al een stuk liever te worden tegen de rest hij loopt overdag buiten en ze hebben nog geen 1 keer ruzie gehad dus ben super blij de andere poes heb ik zelf ook al weer gezien vandaag dus hoop dat die binnenkort ook weer terug komt.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Anne »

Dierenartsen die een soort van diagnose geven over de telefoon of zonder dat ze het dier hebben gezien sporen niet, die vertrouw ik niet en daar zou ik nooit heen gaan.
6 weken is inderdaad het advies wat meestal wordt gegeven als je kat op een blaasgruisoplossend dieet moet, de meeste da's willen dan na 6 weken ook een plasje zien.
Aangezien er met jouw kat al zoveel mis is gegaan zou ik geen enkele risico nemen en na 6 weken een plasje brengen, aan de hand daarvan kunnen ze zien of al het gruis opgelost is of niet.
Mocht er nog gruis in zitten dan moet je kat verder op blaasgruisoplossend dieet, en niet blaasgruisvoorkomend dieet.
Eerst moet al het gruis weg zijn. Het meeste gruis is met 6 weken wel weg maar je weet niet of je kat ernstige blaasgruis heeft omdat hij er al een tijdje mee rond liep voordat er is ingegrepen
Fijn dat je kat weer wat liever wordt, kun je nagaan wat een impact zoiets kan hebben.
Arm dier
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

met recht arm dier en de dierenarten daar ga ik nooit meer heen!! vooral de gene waar ik al was met de katten dit was mijn eigen dierenarts.
over 6 weken wordt zijn urine weer onderzocht omdat er toch heel veel gruis in zat zijn blaas stond op knappen.
vindt het alleen verschikkelijk nu dat die het nacht in moet(zit een grote buitenren aan) maar heb verder geen optie's omdat de rest die brokken niet mag hebben en hij niet teveel mag eten volgens de dierenarts maar 6 weken gaan we overleven.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door Anne »

Dit snap ik niet helemaal:

""vindt het alleen verschikkelijk nu dat die het nacht in moet(zit een grote buitenren aan) maar heb verder geen optie's omdat de rest die brokken niet mag hebben en hij niet teveel mag eten volgens de dierenarts maar 6 weken gaan we overleven.""

Bedoel je dat hij in een soort van ren zit nu?

Fijn dat je het plasje na 6 weken weer laat controleren!!
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: Kat ineens zeer agressief

Bericht door tribeworld »

ja de nachten zit die in hun nachthok dat is een kattenhuis met slaapplekken enzo en een mega ren eraan dit hebben we gebouwd toen de poezen kittens kregen.
ze slapen hier zobiezo altijd al in alleen hij kan er nu niet zelf uit omdat die zijn brokken moet eten.
s'ochtends om half 6 gaat die er weer uit.
Plaats reactie