Kitten sloopt en rent voor 2 nu zusje mank loopt

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Toverfaye
Kitten

Kitten sloopt en rent voor 2 nu zusje mank loopt

Bericht door Toverfaye »

Wij hebben sinds een week 2 lieve kittens van 8 maanden. Vrijdag & Noortje

Vrijdag was tot nu toe de eigenwijs en slopert van het stel. Nu is Vrijdag gevallen en heeft haar pootje bezeerd (gelukkig niets ergs) maar ze loopt nu een tijdje mank en houd zich daardoor koest.

Noortje gaat opeens als een razende tekeer; bijten in alles, als een malle door het huis rennen terwijl ze harde purr geluiden maakt en haar zusje 'aanvallen'. Meerstal van Vrijdag degene die op de nog slapende Noortje sprong.

Mijn vraag: is dit normaal gedrag van Noortje? verveeld ze zich nu ze niet met haar zusje kan stoeien? wat kan ik doen dat ze wat rustiger word?
Vrijdag XIII & Noortje Noir (23 & 24 mei 2010)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Kitten sloopt en rent voor 2 nu zusje mank loopt

Bericht door castratenkoor »

Wat je kunt doen dat ze rustiger wordt? Het is geen pluche beest met een batterij die je aan en uit kunt zetten. Lijkt me normaal gedrag voor een gezond kitten. Ik zou zeggen nu ze niet met zusje kan spelen, speel extra met haar, koop leuke speeltjes.
Maar rustiger worden, nee dat kun je niet afdwingen.
4koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Adriana

Bericht door Adriana »

Toverfaye schreef:verveelt ze zich nu ze niet met haar zusje kan stoeien? wat kan ik doen dat ze wat rustiger wordt?
welkom ;-) op het Forum! wij hebben hier hetzelfde gehad met een poes, die wel dominant was maar niet tegen de kater op kon. en op het moment dat de kater een beetje kwakkelde greep ze de macht en bonjourde hem de tent uit, dusdanig dat hij ook niet meer dorst te eten.
ik denk in jullie geval dat die poes zich nu dominant gedraagt omdat haar zusje even buiten bedrijf is en geen weerwoord heeft. veel spelen en afleiden en beetje uit elkaar houden want het kan er erg fel aan toegaan. en je weet nu in ieder geval hoe de machtsverhoudingen tussen de beide zusters in elkaar steken: Vrijdag is de baas tenzij ..
puck0906
Poema
Poema

Bericht door puck0906 »

Kittens zijn gek op spelen en als vrijdag dat niet meer kan dan zal ze zichzelf moeten vermaken wat ze dus duidelijk doet. Zolang ze niets sloopt is er toch geen probleem lijkt mij? Als ze ouder worden worden ze rustiger maar dat is ook niet altijd zo dus.......
Toverfaye
Kitten

Bericht door Toverfaye »

Ik vind het geen probleem dat ze als een malle door het huis heen rent, maakte me alleen zorgen dat ze zich erg verveeld. Speeltjes liggen er genoeg voor ze, maar ze geeft de voorkeur aan heel hard rennen en overal op springen. :D
En ja ik wil niet dat ze uit verveling gaat slopen...
Vrijdag XIII & Noortje Noir (23 & 24 mei 2010)
Plaats reactie