Kattenbakvulling eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Kattenbakvulling eten

Bericht door MoniqueAmsterdam »

In eerste instantie zat ik een beetje te twijfelen of ik dit onderwerp onder het kopje 'voeding' of 'kattenkwaad' zou zetten. ;-)

Zojuist zag ik Emma, cyper van 15 weken oud uit de kattenbak eten. Ik heb ooit eerder gehoord van kittens die kattenbakvulling zouden eten, maar ik dacht dat dit om veel jongere kittens zou gaan. We hebben Emma nu drie weken en ik heb het haar niet eerder zien doen. Ik heb haar direct bij haar brokjes neergezet, maar deze wilde ze niet eten. Sinds ze ziek zijn (niesziekte, Emma is nog steeds aan het niezen) heb ik een lopend buffet midden in de woonkamer staan voor de kittens. Buffet bevat gekookte vis, gekookte kip, kittenbrokjes, water van de gekookte kip, gewoon water en een maaltijdkittenpakje. Ik kan me dus niet voorstellen dat ze echt honger heeft. ;-) Maar waarom doet ze het dan wel?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door rieneke »

wees alert, het eten van grit kan duiden op bloedarmoede.
hoe is haar kleur?
gebruik je klontvormend grit, kijk dan uit, en ga liever even over op niet-klontvormend.
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Kan me voorstellen dat in het klei-achtige grit nogal wat mineralen zitten. Zag zojuist dat ze nu ook waterige grijze diarree heeft, dus ze heeft vermoedelijk vannacht er ook al van zitten eten. Ik zal direct de vulling verwisselen. Ze is verder erg levendig.

Moet ik dan kijken naar de kleur van haar ooglid, zoals bij mensen, of naar iets anders?
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door rieneke »

als ze erg levendig is, zal het wel meevallen, maar houd het voor de zekerheid toch in de gaten.
ik vind het altijd het meest duidelijk naar het tandvlees te kijken.
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Wat een goede tip zeg! Makkelijk en duidelijk. :-) Haar tandvlees is gelukkig mooi roze. Afgelopen maandag ook langs DA i.v.m. niesziekte en die heeft toen ook terloops naar haar tandvlees gekeken. Emma is nu weer lekker kip aan het eten, wat volgens mijn DA een diarreeremmende werking heeft. Had gelukkig nog ander kattengrit in huis, nu hopen dat ze het niet meer doet, anders toch maar even bloed testen op tekort op mineralen.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door Admin »

Topics over dit probeem vind je ook op:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =25&t=3644

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=17648

Graag eerst even zoeken met de zoekfunctie of er al een topic bestaat, alvorens een nieuwe te openen. De info wordt anders erg over het forum verspreid.

Thnx.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
MoniqueAmsterdam
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:40
Locatie: Amsterdam

Re: Kattenbakvulling eten

Bericht door MoniqueAmsterdam »

Bedankt voor de oudere topics. Ik heb natuurlijk wel gezocht of dit topic bestond, aangezien dit geen unicum bij kittens is. Maar nadat er op kattenbakvulling en kattenbakgrit niks uit kwam heb ik het topic dus wel gepost...
Plaats reactie