Oortje plat als ik streel.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Oortje plat als ik streel.

Bericht door banoentje »

Hey, kan iemand mij raad geven?

Kimba heeft heel graag dat ik rond zijn oortjes krabbel. De laatste tijd duwt hij één of twee oortjes plat naar achter als ik hem krabbel. Ik zie hem ook geregeld aan z'n kopje krabben. Vlooien zijn het in elk geval niet, dat heb ik al uitgebreid gecontroleerd!!!
Ik denk eerder aan oormijt of zoiets. Ik kijk geregeld z'n oortjes na en kuis ze uit met speciale druppeltjes. Ik kan niets zien, ze zijn proper.
Hij word ook niet boos ofzo, hij ligt er gewoon ontspannen bij.

Wie kent dit of weet wat het zou kunnen zijn? Kun je oormijt eigenlijk zien zitten of niet?

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Bij oormijt krabben ze vaak aan hun oren en dan vallen er zwarte vlokjes uit hun oren.
Het beweegt in ieder geval niet in hun oren, ik heb dat toen niet gezien toen mijn kat het had. Maar die vlokjes maken het duidelijk. Een soort schilfertjes zijn het.
Mauw
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat hij zijn oortjes naar achteren duwt bij het aaien op zijn koppie betekent gewoon dat hij alvast wat ruimte bovenop zijn hoofd vrijmaakt zodat je er goed bij kunt. Mijn poes gooit ze allebei helemaal plat als ze op haar ontspannenst is, dus ik zie het als een goed teken.

Krabben aan oren kan veel betekenen, bijvoorbeeld dat je kat vlooien heeft of oormijt of een oorontsteking of een allergie (huidallergie of voedselallergie) of totaal iets anders. De dierenarts kan je meestal in 1 oogopslag melden wat er aan de hand is.

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 162
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Oef! Da's al geruststellend. Vlooien zijn het zeker niet, maar zwarte schilfertjes heb ik niet gezien. Voor alle zekerheid toch naar de DA gaan als hij blijft krabben.
TNX!!

Groetjes Kathy en Kimba
Gesloten