Wanneer los naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Je hebt ook helemaal gelijk,aan alle reactie kan ik uitmaken dat het gewoon nog veel te vroeg is.Ja als ik aan alle kanten hoor dat ie al naar buiten kan ga ik twijfelen.Maar dat doe ik dus nu niet meer,op dit moment zit mijn man lekker buiten met Suffie aan een tuigje en lijn en dat gaat gewoon prima.Af en toe zit ik wel te knagen aan zijn lijntje maar hij zal er gewoon maar aan moeten wennen.Jeetje wat is je poes lang weggeweest!!! dan ben je ook dood ongerust zeg.En wat fijn dat jullie hem toch weer terug hebben gevonden want het had dus ook veel anders af kunnen lopen.
Gniet maar lekker van em.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Sam was zo straks ontsnapt..... (zie topic Wist je dat.......)
Maar ik ben daardoor erachter gekomen dat hij de weg naar huis weet te vinden.
Ik heb wel een half uur lopen te zoeken, terwijl meneer al lang boven op het bankje vd buurjongen lag :enaughty:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Gelukkig dat Sam zo snel weer terrecht was maar je hart slaat over en ik weet zeker dat ik al helemaal in paniek zou raken.Dan duurt een half uur wel heel erg lang.Suffie heeft vanavond weer heerlijk op het gras en in de tuin gespeeld aan een lijn en hij vond het heerlijk(zoals ik het kon zien).Hij had het stik druk want de cavia's stonden ook buiten dus klimt ie bovenop het hok.Maar ja het risico van wegglippen is extreem groot,zeker met 3 kids die in en uit lopen.Zolang ik het kan vermijden is het goed maar wie weet ontsnapt hij binnenkort ook.Gelukkig is de jouwe weer heelhuids thuis.

Groetjes
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Jah en meneer heeft nu voorlopig huisarrest :lol: ik laat hem niet meer buiten.
Desnoods koop ik een tuigeje....zodat we samen eerst de buurt verkennen.


Maar ik kon wel huilen zeg! Pfff En ik had m'n mobiel binnen laten liggen :???:
Maar jah, ik weet dat je in dit soort situaties altijd kalm moet blijven.

Tja, het kan gebeuren dat hij ontsnapt, ook al heb je een binnenkat.
Gelukkig is Sam gechipt.
Heb jij je kat ook laten chippen? je weet maar nooit.......als hij wegloopt heb je kans dat hij eerder weer terugkomt als hij gevonden word.


Ik hoop ooit een groot huis te hebben met een hele grote tuin met een klimboom erin, dan hoeven ze de straat ook niet op hihiu :lol:
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Hahaha een kat met huisarrest,gelijk heb je.Nee die van ons is nog niet gechipt,dat hoor je hier eigenlijk niet,van heel het dorp weet je welke kat waar hoort.Het is echt maar een klein dorp,als je een kat ziet weet je bijna gelijk waar ie hoort en als er es eentje kwijt is word ie eigenlijk weer wel gevonden een.En soms ook niet natuurlijk maar over het algemeen wel of ze moeten hem doodrijden en niet meer vinden maar daar helpt dan ook geen chip voor.Nou wij hebben wel een grote tuin maar het is toch altijd leuker bij de tuin van de buren moet je maar denken.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

In de meeste gevallen kunnen ze na een aanrijding wel achterhalen hoor of het je kat is of niet.
Maar, ja moet je zelf weten.....
Wel handig dat iedereen elkaars katten kent ;-)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Dat is zeker makkelijk iedereen weet hier alles van elkaar,soms een voordeel soms een nadeel.
Zou van de week naar de dierenarts gaan voor prikken maar het was zo warm in de auto en aangezien die hier in het dorp niet is ga ik dinsdagmoregn dus ben benieuwd hoe hij het gaat vinden
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Spannend! Ik was afgelopen donderdag ook naar de DA geweest (in het asiel) voor de 2e vaccinatie en Sam vond het niet leuk in de auto.
Op de terugweg was hij rustiger.
Maar het prikje viel wel mee, hij gaf geen kick.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Vind het wel zielig maar ja dat was bij de kinderen ook en die zijn er ook wel overheen gekomen.Het was zo warm dus ik dacht dat doe ik dat beestje maar niet aan maar van de week zal hij er toch aan moeten.Vind het wel erg leuk hoor een kat,hiervoor hebben we 12 jaar een rottweiler gehad maar moesten we in laten slapen want hij was ziek.Nu na 3 jaar wilde ik wel weer een huisdier en dat is Suffie geworden.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Voor mij is het ook de 1e keer dat ik katten heb.
Ik ben zelf ook met honden opgegroeid, maar heb liever katten omdat die makkelijker zijn.
Je moet altijd rekening houden dat je op tijd thuis bent om de hond uit te laten.
En met vies weer enzo.....nee honden zijn leuk,maar niks voor mij.
Af en toe laat ik de hond van m'n ouders uit als ik een dagje of middagje oppas, maar dat vind ik wel genoeg.
Aan het einde vd dag ben ik blij dat ik weer in m'n eigen huisje ben met de katten.
Wij hadden een Pyrenese herders hond (frans schapenherdertje met lang haar en haren voor de ogen) en nu hebben ze een Schotse Herder , ook wel een Schotse Collie of Lassiehond genoemd)
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
goemaat
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jul 2009 08:20
Locatie: ooltgensplaat

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door goemaat »

Nou wij zijn van het soort grote honden,nu hebben we het de vorige keer super getroffen met een schat van een rottweiler maar dan ga je toch vergelijken.En met 3 kinderen is het ook niet zo handig dus hebben we voor een kat gekozen,nou ja voornamelijk ik want mijn man haat katten maar is toch gezwicht en als je hem nu ziet is hij helemaal om.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

:lol: tja mmannen!


Ik heb zelf ook liever grote honden al hoewel een Schotse Collie aardig groot is............
Ik hou bijvoorbeeld echt niet van die kleine kef/schoothondjes, misschien zijn ze wel lief ofzo, maar ik zelf ken alleen maar irritante. Die de hele buurt wakker blaffen met hun gekef. :evil: .
Als ik ooit een hond wil dan moet dat van mij ook een grote flinke hond zijn.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
heidinuyten
Huiskat
Huiskat
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 jul 2009 17:19
Locatie: Noord-Brabant

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door heidinuyten »

Hoi,


Ik hoor te vaak dat jonge katjes al heel vroeg overreden worden, doordat ze nog geen gevaar zien zo jong.
Ik heb er nu dus een van bijna 12 weken, maar die komt zeker voor de geholpen is niet buiten.
Vind ik ten eerste veel te eng nog, en wacht liever tot ze ruim 1 jaar is straks, tijd genoeg om het buiten eens te gaan verkennen.
Wat ik wel ga doen al, met een kittentuigje, af en toe een beetje buiten spelen.
Wel eens waar bij mijn ouders hoor, want ik laat haar absoluut hier bij mij niet buiten, is gewoon te druk.
Mijn ouders wonen lekker rustig, bij een veldje in de buurt, waar mensen mekaar goed kennen ook.
Ik breng nu dus mijn 3 jarige andere poesje ook heen en weer.
Is veel vertrouwder voor mij en voor haar veiliger.
Ik wil ze graag nog een jaar of 15 bij me hebben, vandaar die keuze.

grtz
Lightning!
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Umimeis »

Ja, opzich is dat inderdaad een goed idee om te wachten tot ze geholpen zijn.
In het asiel zeiden ze dat ze inderdaad beter dan pas buiten kunnen.
Maar anderen in mijn omgeving zeggen dat ze daarvoor ook wel buiten kunnen, dat deden ze ook met hun katten.
Hierdoor ga ik wel weer twijfelen.
Mijn andere kat ging wel al 2 weken voor de castratie naar buiten en dat ging goed.
Ik woon niet dicht op de straat. Ik woon in een etagewoning en mijn gallerij grenst aan een brandgang en aan de andere kant grasveld, stoep en grote vijver en dan pas een weg.
Dus opzich is het wel een veilige buurt.

Maar goed ik wacht nu nog even 3 of 4 weekjes en dan zien we wel weer.

Ik denk dat je gwoon moet doen waar je het zelf het beste bij voelt.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Wanneer los naar buiten?

Bericht door Cari »

Ik denk dat je gwoon moet doen waar je het zelf het beste bij voelt.
Op zich misschien wel waar, maar je moet ook je verantwoordelijkheid nemen en vooral nadenken!
Een kat net voor zijn castratie naar buiten laten, is niet bepaald slim - grote kans dat meneer gaat wandelen en voor ongewenste nakomelingen gaat zorgen. Het gaat niet alleen om de veiligheid van de eigen kat.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie