Vraagjes over voeding Perzische kater

Er bestaan veel soorten en merken voeding. Stel hier je vragen of vertel je ervaringen met een voedingsmerk.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bentley2010
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 sep 2011 23:25
Locatie: Leiden

Vraagjes over voeding Perzische kater

Bericht door Bentley2010 »

Hallo Allemaal,

Ik heb wat rondgelezen hier op het forum bij de voeding, maar ik kwam niet echt tot een antwoord op mijn vragen.
Misschien kunnen jullie helpen.
Ik heb sinds 2 weken een perzische kater van 1 jaar van iemand overgenomen.
Ook heb ik de voeding meegekregen die de kater daar kreeg.
Dat is purina one (2x daags, smorgens een beetje en savonds). En dan 2 a 3 x per week een zakje whiskas.

Ik lees hier op het forum verschillende dingen over deze merken. Van purina one schijnt de kat kans te hebben op blaasgruis? En whiskas lees ik ook niet echt positieve dingen over.

Ik zit te denken om over te stappen op de royal canin voor de perzische kat. Is dit een goed idee denken jullie?
Is dit ook bevorderlijk voor zijn vacht? En hoe kan ik het beste gaan overstappen? Hij is best gevoelig. (Snel diarree).

Wat raden jullie aan voor natvoer? Als extra'tje? Hij vind het zo lekker.

Groetjes!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vraagjes over voeding perzische kater

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou RC kunnen gaan geven. Het zou niet mijn keuze zijn, want er zit nog steeds veel graan in en ik vind het gewoon te duur voor wat het is, maar het is zeker geen slecht merk.

Als natvoer kan je alles geven waar geen graan, suiker, melk of andere zaken die daar niet in thuishoren zitten. En je blijft beter uit de buurt van zaken als min4%.

Dus kwestie van de samenstelling op de verpakking te bekijken en te vergelijken. Als je via Zooplus zou bestellen kan je de samenstellingen ook vergelijken via de site.
En voor merken die in de smaak vallen, moet je de voedingstopics maar eens bekijken. Als je de recente berichten bekijkt moet je een duidelijk beeld krijgen en veel merken tegenkomen.

Als je compleet natvoer (dus geen aanvullend, staat op de verpakking) voert, mag je daar ook zoveel van geven als je wilt hoor. De verhouding brok of natvoer, kies je gewoon zelf. Afwisselen tussen merken en smaken is natuurlijk ook altijd leuk. ;-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vraagjes over voeding perzische kater

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geen voer uit de supermarkt meer geven dus inderdaad geen Purina One en geen Whiskas.
Via Zoo-plus kun je wel goede merken en toch betaalbaar voer aanschaffen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chernobi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jan 2012 12:58

Re: Vraagjes over voeding Perzische kater

Bericht door Chernobi »

Ik geef mijn Perzische kat Royal Canin, speciaal voor Persische katten 30. We hebben heel even een tijdje Whiskas geprobeerd maar daar kan hij echt niet tegen. Van RC wordt zijn vacht mooier en zijn ontlasting beter. Hij lijkt ook energieker.
Plaats reactie