Vieze oogjes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gast

Vieze oogjes

Bericht door Gast »

Onze Quincey en Missy hebben altijd last van vies, opgedroogt 'spul' in hun ogen. De ogen zijn verder niet ontstoken, en zij hebben er ook geen last van.
De rest van de katten hebben er ook geen last van. Quincey en Missy komen niet uit hetzelfde nest. Iemand tips>?
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Je kan de oogjes gewoon proper maken (mooi maken :lol:) met Rozenwater. Te verkrijgen in Kruidvat. Het voelt zacht aan en reinigt de oogjes. Kan je voor jezelf ook gebruiken.
Maar ik geloof dat er nog wel ergens iets over te vinden valt. moet je eens kijken bij 'zoeken' ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ja ik heb erop gezocht maar kon niks vinden :(


Ja, uiteraard maak ik het vaak schoon, en heb al allerlei (o.a homeopatische) middelen geprobeerd, maar het is niet bij te houden :(
Gebruikersavatar
Eva
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jun 2003 13:24
Locatie: Schiermonnikoog en Groningen
Contacteer:

Bericht door Eva »

Mijn Silly heeft ook best vaak vieze oogjes, vooral na het slapen, volgensmij zijn het gewoon klodders, net als bij mensen.
Groetjes Eva,
Vondel, Silly, Nuki en Izzie
Gipsy * 20-04-1995 - † 08-06-2006
Basil * 11-10-1996 - † 17-10-2006
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Klodders? Nog nooit van gehoord. Hier noemen we dat 'slaap' in je ogen. :P
Dana ik heb geen idee, ik zou het gewoon schoonmaken met gedestilleerd water, maar dat doe je waarschijnlijk al.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

Hihi, hier zeggen we gewoon 'prut' in de ogen :grin::
Ik kan ook alleen maar bedenken om het schoon te maken ;-)
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hahaha ja klodders prut is het ;)

Misty en Rocky (broer en zus, zelfde nest) hebben het probleem met hun neusjes, altijd van die vieze, opgedroogde zooi erin...
En wij maar pielen *voorzichtig wegkrabbel, voorzichtig wegveeg*


Nou vinden ze het gelukkig *op Missy na* allemaal wel best, dus dat is mooi meegenomen! :)
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

Dana, ik zou het trouwens niet wegkrabbelen, dan kan het geirriteerd raken en dan zal het oog als reactie meer PRUT kunnen geven.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1271
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Wat naar mijn idee het beste helpt is wat water koken en af laten koelen, dat op een doekje doen en het daarmee schoonmaken. De ene kat is er gevoeliger voor dan de ander en ik denk dan ook niet dat je het kan voorkomen met het een of ander. Je kan het wel minimaliseren door het zo steriel mogelijk schoon te maken.
groetjes Sharon
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik maak dat ook wel schoon met zilverwater; zeker voor vieze neusjes is dat goed.
Ik noem het trouwens slaapkabouters :cool: Klinkt minder viezig :grin:

Dit onderwerp is trouwens geen ziekte, maar past m.i. beter onder Dagelijkse Verzorging. Wordt dus verplaatst :wink:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

dreumes schreef:Dana, ik zou het trouwens niet wegkrabbelen, dan kan het geirriteerd raken en dan zal het oog als reactie meer PRUT kunnen geven.

Hihi, ik krabbel het natuurlijk niet écht weg! Maar soms zit er zo'n 'brokje' los en dan haal ik het wel weg met mijn vingers *nadat ik ze eerst even gewassen heb*
Gebruikersavatar
mickey
Huiskat
Huiskat
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2004 14:34

Bericht door mickey »

Ik zou het ook met afgekoeld gekookt water schoondeppen. Weet je zeker dat het niet ontstoken is? Als je zegt dat het zo erg is. Het kan ook een hele lichte ontsteking zijn door weerstandstekort of een andere klacht, mickey had ook een licht ontstoken oogje als kitten, maar ze kreeg gelijk antibiotica omdat ze dan meestal een infectie onder de leden hebben. Overigens waren haar ogen ook niet echt rood, heel licht misschien, maar voornamelijk vuil.
Gebruikersavatar
IngridM
Huiskat
Huiskat
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:55
Locatie: Delft

Bericht door IngridM »

mijn mazzeltje heeft als kitten niesziekte gehad en heeft nooit meer een echt goed oog gekregen rechts. Regelmatig maak ik het schoon, vaak met uitgekookt water. Nu hoorde ik vandaag van een vriendin dat het niet meer gekookt hoeft te zijn, schijnt weer achterhaald te zijn...(had ze van iemand die in ziekenhuis werkt ) dus.....

goed schoonhouden zou ik zeggen, maar ook weer niet teveel aan gaan zitten prutsen.....verder kun je er niets aan doen vrees ik.
De drie musketiers stellen zich voor !!! viewtopic.php?t=5967
Foul Smelling Pig
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 03 dec 2003 10:08

Bericht door Foul Smelling Pig »

Ik vind ook regelmatig slaapprutjes in de ogen van mijn beesten. Voorzichtig schoonvegen met een stukje keukenpapier met lauw water doet dan wonderen. Voor eventuele vieze neuzen gebruik ik ook zilverwater, hoewel de heren dat laatste niet echt waarderen. :wink:
QVOD PRO VIAE FIT PRO VIA
Gebruikersavatar
Loontje
Poema
Poema
Berichten: 394
Lid geworden op: 11 jun 2004 19:48
Locatie: Hoorn

Bericht door Loontje »

Als ik Lana oogjes wil schoonmaken (met een wattenstaafje en lauw water) gaat ze tekeer als een gillend speenvarken :shock:
Groetjes,
Ilona

En een dikke knuf van Lady, Lana, Rosie en Kyra :grin:
Plaats reactie