Vieze oogjes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Angie
Lynx
Lynx
Berichten: 176
Lid geworden op: 18 sep 2003 21:39
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Angie »

De neusjes schoonmaken vindt Mexx hier ook niet echt leuk Frank.
Dan wringt hij zich in alle bochten :lol:. Ik doe het ook met een lauw doekje ;-).
Groetjes Angie ;-)
Piekeren neemt zorgen voor morgen niet weg, het neemt alleen je krachten weg v vandaag.
Gebruikersavatar
Astrid
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2005 11:31

Bericht door Astrid »

Heeft er nog iemand een tip voor de vieze oogjes van een witte pers?
Oogjes krijg ik prima schoon, maar de vacht blijft toch altijd een beetje bruinig gekleurd...
Afbeelding
Gebruikersavatar
boncuk
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2005 23:32
Locatie: Rotterdam

Bericht door boncuk »

mijn kat heeft dat ook altijd. en ik haal het ook weg met mijn vingers
hij is er nu zo aan gewend dat die zelfs eventje stil blijft zitten met zijn hoofdje uitgerekt naar voren totdat ik klaar ben. uiteraard ben ik heel voorzichtig en ik weet niet beter dan dat het slaap in zijn ogen is net als bij mensen.
voor de rest zijn zijn ogen gewoon helemaal normaal.

tulin
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

vieze oogjes kan geen kwaad als het ooglid en de oog hoekjes maar niet dik worden, want dan is het gaan ontsteken. Een van mijn katten heeft ook vaak vieze oogjes en eens per jaar is het wel ontstoken en dan moet ik het behandelen met een oog zalf
Gebruikersavatar
Elintjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2008 18:31
Locatie: Oss

Re: Vieze oogjes

Bericht door Elintjuh »

even een vraagje,

mijn katje 4 maanden heeft al een aantal dagen last van vieze oogjes een beetje groen slijmerig spul wat ook op het oog zelf gaat zitten, heb al een paar dagen met gekookt afgekoeld water schoongemaakt maar het word niet beter, hebben jullie tips?

Groetjes Eline
R.I.P Happy 13-05-2008
Welkom Djeko 07-06-2008
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 921
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door daantje »

Groen en slijmerig lijkt me een beetje op een ontsteking duiden. Wat je doet is m.i. wel prima, maar bij geen verbetering op heel korte termijn zou ik toch even naar de dierenarts gaan ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Elintjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2008 18:31
Locatie: Oss

Re: Vieze oogjes

Bericht door Elintjuh »

oke, dan ga ik nog een aantal dagen zo door en als het dan nog niet over is ga ik langs de dierenarts! bedankt alvast!
Groetjes Eline
R.I.P Happy 13-05-2008
Welkom Djeko 07-06-2008
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door evaleeuw »

Misschien ben ik wel ontzettend dom, maar wat is zilverwater? :lol: Mijn katje heeft ook wel eens vieze oogjes en ik maak het altjd schoon met mijn (schone) vingers.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Pompidou_poesie
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2008 13:57

Re: Vieze oogjes

Bericht door Pompidou_poesie »

evaleeuw schreef:Misschien ben ik wel ontzettend dom, maar wat is zilverwater? :lol: Mijn katje heeft ook wel eens vieze oogjes en ik maak het altjd schoon met mijn (schone) vingers.

ik ken het ook niet hoor :lol:
Groetjes van Cindy
baasje van Akira (berner sennen) en personeel van Casper, Elias, Pompidou en Poesie
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

Flea heeft nu ook maar 1 oogje dicht geknepen, waarschijnlijk om het hoekje gestaan met een poes :lol: .
Maar gaat dat vanzelf over of moet ik naar de dieren arts? En hoe lang duurt het voordat het uitzichzelf over gaat? Er komt verder geen troep uit en het is ook niet echt rood.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door Leonie89 »

Umimeis schreef:Flea heeft nu ook maar 1 oogje dicht geknepen, waarschijnlijk om het hoekje gestaan met een poes :lol: .
Maar gaat dat vanzelf over of moet ik naar de dieren arts? En hoe lang duurt het voordat het uitzichzelf over gaat? Er komt verder geen troep uit en het is ook niet echt rood.
als het niet rood of geïrriteerd of vies is zou ik me geen zorgen maken.. tenzij het naar een paar dagen niet over is.. het kan ook gewoon eventjes een vuiltje of een haartje in zitten, gebeurt iedereen wel eens..
kijk het nog een paar daagjes aan en als het niet beter wordt kun je altijd de dierenarts nog bellen..
zit hij er ook aan? of doet het hem niets?
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vieze oogjes

Bericht door Sandra W »

Als een kat een tijd lang een oog dichtgeknepen houdt is er altijd iets aan de hand, zoals pijn of irritatie. Zeker als het oog verder niet vochtig of snotterig is, want in dat geval is het meestal een "koudje" (beginnende niesziekte).

Het hoeft niet ernstig te zijn zoals bij mijn kater (die geopereerd moest worden), maar toch zou ik wel even naar de dierenarts gaan, want anders laat je misschien je kat onnodig met iets rondlopen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

Nee, hij zit er niet aan gelukkig, maar hij lijkt wel stoned :lol:
Hij is wel wat stilletjes...
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vieze oogjes

Bericht door Sandra W »

Ik neem zelf dit soort klachten altijd heel serieus, aangezien ogen heel kwetsbaar zijn en zeker als hij het constant doet en een langere periode, want ik heb gemerkt dat er dan toch meestal iets aan de hand is. Soms moet je het oog een poosje zalven of druppelen (als de kat het toelaat ;-)), omdat het oogje anders beschadigd raakt en soms gaat het gewoon van zelf over.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

ok, ja hij zal het niet leuk vinden als ik hem moet druppelen of zalven. Hij vond het al niet leuk dat ik z'n oogje wou bekijken.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie