Vieze oogjes

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door Leonie89 »

hoe lang is het al zo? bij mij zouden de allarmbelletjes rinkelen als het 2 of 3 dagen dicht zit zonder verbetering..
ik had begrepen dat het nog maar net dicht zit.. maar nu ik terug lees is er niet echt een tijd gegeven.. interpretatiefoutje dus..
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2525
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vieze oogjes

Bericht door Sandra W »

De meeste katten vinden het inderdaad helemaal niet leuk als je aan hun ogen zit, maar staan het uiteindelijk wel (tegenstribbelend) toe. Bij mijn kater bleek het echter na zijn oogoperatie echt onmogelijk te zijn om zijn oogje te zalven, maar daar heb ik gelukkig een andere oplossing voor kunnen vinden (ontstekingsremmende druppeltjes in zijn eten).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vieze oogjes

Bericht door rieneke »

bij irritatie van het oog (dus geen ontsteking) vind ik ogentroost van weleda een erg goed middel.
Laatst gewijzigd door rieneke op 24 nov 2008 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

Volgens mij is het al weer over. Vanochtend zag ik dat hij weer normaal uit z'n oogjes keek.
Maar ik hou het wel in de gaten.
Ik denk dat het gewoon een beetje geirriteerd was.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vieze oogjes

Bericht door Muizenis »

:pdtbubu:Bij gebrek aan een loftrompet maar een loftoeter! :pdtbubu: Vanmiddag heb ik bij de apotheek ogentroost van Weleda gekocht. 10 ml. voor € 7,25. De oogjes van Jessy heb ik eerst met een doekje in lauwe olie schoongemaakt. niet zozeer de ogen zelf maar vanuit de binneste ooghoekjes naar het neusje toe. Daarna met een wattenschijfje de vettigheid weggehaald en in ieder oogje een druppeltje ogentroost gedaan. Nu ben ik al bijna 6 uur verder en haar oogjes zijn nog steeds schoon!!!!! :eclap: :eclap: :eclap: Hoewel het er steeds op geleken heeft dat ze er geen last van had is ze sinds vanavond knuffeliger dan ooit! Namens Jessy: Ontzettend bedankt voor deze top-tip!!!!!

groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vieze oogjes

Bericht door rieneke »

hou maar op met toeteren in m'n oren! :-P
heerlijk spul he, je ziet de oogjes echt opklaren.
fijn dat je katje er baat bij heeft :smile:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Vieze oogjes

Bericht door Muizenis »

Wanneer de katten iets mankeert en ze moeten iets krijgen tegen hun kwaal dan geef ik dat altijd vlak voor etenstijd. Zo ook vanavond. Jessy's oogjes gedruppeld en daarna werd ze gelijk afgeleid door het eten... Echter... ik ben zo stom geweest om het flesje met Ogentroost op het aanrechtblad te laten staan. Dat het daar nog stond kwam ik achter toen Pebble het er per ongeluk afgooide... Ik ben niet boos op haar geworden (des te meer op mezelf :edoh: :edoh: :edoh: ) Er waren pas een 20 tal druppeltjes uit en dan moet ik met mijn minimale inkomen toch wel even flink slikken en staat het huilen me nader dan het lachen... Mijn troost is dat ik deze week heel zuinig ben geweest en morgen gelukkig een nieuw flesje kan gaan halen! Want Jessy heeft er duidelijk veel baat bij... en dat vind ik belangrijker dan het nog een keertje uitgeven van € 7,25 :!:

groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Nyncke
Tijger
Tijger
Berichten: 1284
Lid geworden op: 25 sep 2008 09:29
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door Nyncke »

Kamillethee maken, af laten koelen op een watje en daarmee schoonmaken.
Gebruikersavatar
beestenbende
Panter
Panter
Berichten: 515
Lid geworden op: 10 jan 2009 14:37
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door beestenbende »

Wij vonden Jimmy op een ochtend zo aan, schrik niet het lijkt erger dan het was. Een zalfje van de da deed zijn werk en na een uur kon het oogje weer open...nu geen problemen meer gehad. Maar wel op blijven letten, want ze zijn dan bevattelijker om het weer te krijgen, zei de da.

Afbeelding
groetjes Sandra,
Kruimel, Iris, Juli, Jimmy & Guus, Hector en Jack.
Gebruikersavatar
chellemi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2009 22:56
Locatie: Haarlem

Re: Vieze oogjes

Bericht door chellemi »

Ik pak altijd een watje of wattenstaafje en maak het schoon met afgekoeld, gekookt water. Werkt prima, ikzelf vind het onzin om allemaal middeltjes te kopen. Als je kat echt traanogen heeft en het is rood, dan kun je het beste de oogjes druppelen met wat oogzalf, wat verkrijgbaar is bij de DA of bij de betere dierenspeciaalzaken. Succes ermee!

Groetjes, Michelle
Afbeelding foto's van Ventje en Ivy : viewtopic.php?f=5&t=18506
Gebruikersavatar
HelloKitty
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 15 nov 2011 11:11
Locatie: Kerkrade
Contacteer:

Re: Vieze oogjes

Bericht door HelloKitty »

Mijn rooie kater (r.i.p. :cry: ) had ook altijd troep in zn oogjes, ook hij had er verder geen last van.. we waren ermee naar de dierenarts geweest ook hij zei dat het geen probleem voor het beestje was.. Dus wat mijn moeder toen deed was water koken, het een beetje laten afkoelen, een zacht doekje vouwen (een wattenstaafje hebben we ook gedaan. Doe wel voorzichtig!), het puntje in het warme water doen en het dan voorzichtig, maar goed weg vegen en hij kon er weer mee door voor een paar dagen, hihih :lol:
*~A cat's eyes are windows enabling us to see into another world.~*
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Camoth »

Mijn kat heeft dat ook elke dag wel. Maar ik laat het haar gewoon zelf schoonmaken. Als ze zich wast haalt ze het meestal al zelf weg. Joh, ik heb zo'n hygienisch katje ;-)
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

Sam heeft sinds hij hier is ook steeds prut in zijn oogjes (en ook in zijn neus en oortjes).
Hij hoeft verder niet te niezen of hoesten ofzo en er komt geen pus uit.
Als het hard is en echt in de ooghoeken vast zit, dan haal ik het met een wattenstaafje en lauw water uit het oog.
Hij vindt het niet eens erg als ik aan zijn oogjes, oortjes en oortjes zit.
Maar meestal haald hij het al zelf weg.
De DA vh asiel zei dat kittens hier wel vaker last van hebben en dat het verder niks ernstigs is, klopt dat?
Ze zei dat dit komt omdat kittens overal op en onder en tussen gaan zitten en zo vuil in hun oogjes, oortjes en neusje krijgen.

Ik zelf ga er vanuit dat dit na een tijdje wel over gaat.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Camoth
Tijger
Tijger
Berichten: 1302
Lid geworden op: 31 mar 2009 10:42
Locatie: Amsterdam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Camoth »

Bindi heeft het ook hoor Umimeis. Prut uit de oogjes en haar neusje is ook niet 100% fris. Maar ik maak het elke dag schoon met een wattenstaafje en Golden animal care (bij zooplus gekocht, goud/zwart flesje). Dit doe ik in de ochtend, maar s'avonds zit het er alweer. Ik denk dus dat het inderdaad vrij normaal is bij kittens. Overigens heeft Coco het dus ook, maar minder erg en maakt het vaak zelf schoon.
Everybody wants to be a cat,
because a cat's the only cat
who knows where it's at.

Website van mijn poezels: http://www.fleurs-cats.blogspot.com
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1709
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Vieze oogjes

Bericht door Umimeis »

Ok Thnx voor de tip!

Ja, Flea heeft het ook wel af en toe, maar ook hij maakt het zelf schoon.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Plaats reactie