Vlooienplaag, helemaal gek van

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

Beste katten liefhebbers help wij komen er niet meer vanaf.......!

Sinds wij terug zijn van vakantie nu 6 weken geleden zijn wij de pineut, een vlooien plaag en we komen er niet vanaf! De katten zijn 1 huis tuin keuken kat en een britse korthaar, deze beestjes komen niet buiten, waarschijnlijk zijn ze via ons mee gekomen in ons huis, wat hebben we geprobeert,elke dag stofzuigen(behalve als we net gespoten hebben) De katten zijn in de afgelopen 6 weken behandeld met pipets(1x advantage,2x frontline, 1x beaphar, en beaphar shampoo) dagelijks kammen, ons huis is in de afgelopen 4 weken 4x behandelt met indoor X-virbac 2 bussen, spuitbus frontline(of soort gelijk) en 2x ecostyle bussen vlovrij zowel op de bank er onder ,tapijt, plinten onder de kasten kieren noem maar op, ook boven in de slaapkamer en garage behandelt, het rare is als je direct op de vlooi spuit springen ze vrolijk verder :S Niks wilt helpen en de vlooien zijn er nog steeds word nu zo erg ze ons ook als kat zien en lekker in ons zitten te happen, we worden er helemaal gek van...........We weten nu niet meer wat te doen HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

Gr Stef en Beja en de katten
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooienplaag helemaal gek van!!!!!!!!!

Bericht door pearlsofpassion »

Ok, allereerst moet je opletten met al die middelen door elkaar te gebruiken en zonder goed na te denken aan te wenden. Het eerste omdat dat gevaarlijk is (je speelt met gif), dat laatste omdat je zo resistente vlooien kweekt.

Ik veronderstel dat je contact hebt met een DA?
Wat heb je nu het laatste gebruikt op je katten, en hoelang is dat geleden? Wat doe je voor de rest in huis. Veel stofzuigen met een vlooienbandje in de stofzak?
In de hoekenspuiten met welke spray?

Uit je verhaal meen ik op te maken dat de vlooien resistent zijn tegen Frontline, dus laat die dan maar al achterwege, een middel waar ze resistent tegen zijn haalt niets uit maar kan wel voor jezelf en de katten erg ongezond zijn. Bovendien blijven ze zo resistent.
Als er nog andere zaken zijn waar ze tegen kunnen moet je die ook laten en op zoek gaan naar middelen die wel effect hebben. Maar je moet dan wel consequent dat middel gebruiken tot je kan weten of het effect heeft of niet. Eventjes gebruiken en dan weer zo laten is dus weer resistentie kweken.
Dat ze verder springen als je erop spuit, wil niets zeggen, de meeste middelen werken pas na een tijdje en soms moeten ze ze zelfs opnemen (via bijten) voor het werkt. Het punt is dat vlooien kattenbloed moeten bijten om zich voort te planten en dan zo het gif van de spot on binnen krijgen. Als dat werkt, zouden er al geen vlooien mogen bij komen als je katten goed behandeld zijn. Dat is stap 1 en dat moet je dan consequent volgens de aangeven termijn herhalen voor enkele maanden. Als het een middel is waar ze resistent tegen zijn, haalt dat niets uit.


Dus zet even alles op een rijtje, wanneer je wat gebruikt hebt, in welke combinatie en hoelang. Zodat je kan afleiden voor wat ze al zeker resistent zijn. En vraag ondertussen eens aan de DA of hij niet nog een ander middel heeft (met andere werkzame stof) en graag ook omgevingspray. Er zijn vast wel mensen die nog merken van vlooienmiddelen weten.
Met een spot on op je katten en een werkende omgevingsspray zou het toch wel moeten lukken om hen vrij snel in te dijken.
En ondertussen veeeel stofzuigen en kussentjes en dekentjes wassen, al lijkt me dat nu eigenlijk water naar de zee dragen... :???:
Maar eerst dus eens overzicht krijgen, niet als een dolle alle soorten middelen in gaan zetten.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag helemaal gek van!!!!!!!!!

Bericht door Ilone »

Dagelijks de stofzuigerzak weggooien heeft ook een aardige bijdrage bij het wegkrijgen van vlooien.
Óf steeds iets in de stofzuigerstang doen (doek ofzo).
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door pinguin »

een vriendin van mij had een aantal jaar geleden ook last van een vlooien plaag die ze niet weg kreeg. zij heeft toen haar katten tijdelijk ergens anders gebracht. daar konden de katten ontvlooit worden. en kon zij haar huis van top tot teen met een agresief middel aan pakken. en alles wassen, bank laten reinigen etc. dat was wel in overleg met dierenarts. maar gebruik vooral niet van alles door elkaar. misschien dat het dierenasiel of dierenarts nog tips heeft. (bij haar duurde het 3 wk nadat ze de katten had ondergebracht voor dat ze terug konden vlo vrij)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

Gewoon weer inspuiten met X-virbac ? beneden en boven ?
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door Ilone »

Dat word toch niet gezegd?
Misschien kan je even antwoorden op de vragen, zoals wat je verder al hebt gedaan. Bijvoorbeeld, hoe vaak stofzuig je? Hoe stofzuig je? Heb je iets in de stofzuigerzak zoals een vlooienband?
Valerie (pearlsofpassion) heeft een vrij uitgebreide reactie geplaatst, met vragen en tips, en dan vraag jij, 'gewoon weer inspuiten met X-virbac?"... ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

Nou op een gegeven moment zie je door de bomen het bos niet meer, we worden gek nu boven in de slaapkamer ook vlooien zuchttttttttttttttt!!!!!!!! en heb je ook de boven genoemde tips al gedaan.............ik weet het niet meer hoor, ik ben van plan volgende week het volgende te doen, intensief stof zuigen boven en beneden bedden goed wassen dan boven inspuiten 1 hele spuitbus katten in de garage voor het slapen gaan hele beneden verdieping in spuiten, dit 5 dagen achter elkaar na elke zuig beurt de stofzuiger zak weg gooien en de katten een anticonceptie vlooien spul geven
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door Ilone »

Ik zou het stofzuigen zowiezo dagelijks blijven doen. En eventueel een doek in de slang proppen.
Wat je voor volgende week van plan bent, klinkt als een goed plan.
Alleen wat bedoel je met "anticonceptie vlooienspul"?
Want om je katen nu alwéér een pipet te geven o.i.d.., lijkt me niet zo verstandig. Ook voor de katten is het vergif he!
Heb je al bij je dierenarts om advies gevraagd?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

Beaphar Vlooien Anti-Conceptie Kat
Het vlooienmiddel voor katten dat slechts éénmaal per maand gegeven moet worden. De eitjes van de vlo komen niet meer uit, waardoor de levenscyclus van de vlo wordt doorbroken. Hierdoor kan zich geen vlooienplaag ontwikkelen in de omgeving van uw huisdieren. U huis blijft dus vlovrij. Ook geschikt voor kittens. Het product is veilig bij gebruik in de omgeving van kinderen.
Weet niet of dit pipets zijn?

Al 2x de dierenarts gebeld, maar hij moet nog steeds terug bellen , assistente zal het voor leggen pff houden zich lekker aan de afspraak....not

Stofzuiger zak gelijk weg gooien haal wel 10 zakken ofzo.....

Heb ook een vlooien val gemaakt, ik heb een rol tapijt tape gehaald deze in stukken van 1 meter geknipt en deze her en der neer gelegd moet zeggen heb er al 12 gevangen zo haha...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door Ilone »

Daar staat al in dat het maar 1 keer per maand gegeven moet worden.
En aangezien je al behoorlijk wat hebt toegediend, zou ik er even mee wachten!
Die plakstrips vind ik een goeie, ik zou ze langs de pinten doen! Gewoon een paar rollen dubbelzijdig tape halen ;)
Ja die stofzuigerzakken....kost inderdaad even een heleboel zakken, maar je moet toche ens van die stinkvlooien afkomen ;)
Maar ik denk dat een prop in de slang doen ook al vel tegenhoudt, dan zou je bijvoorbeeld om de dag een schone zak kunnen doen.
Dan natuurlijk wel de prop pas verwijderen wanneer je de stofzuiger ook daadwerkelijk aan zet ;)
Daarnaast regelmatig de katten kammen met een vlooien kam, een bak heet water met vrij veel afwasmiddel erin (afwasmiddel pas op het laatst erin doen anders gaat het schuimen en springen ze er uit ;) ) en daar de vlooien indompelen. Ze kunnen namelijk niet goed zwemmen ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door pearlsofpassion »

Wat heb je nu al allemaal op je katten aangebracht? Begin eens met dat te vertellen.
Wat heb je wanneer aangebracht.
Het is heel belangrijk dat je de termijn op de verpakkingen respecteerd als het pipetjes zijn. Je kan je katten zo vergiftigen hoor!
Ook met zaken uit de dierenwinkel kan je je kat vergiftigen (orgaanschade maar ook onmiddelijke dood), dus ik zou om een veilig middel bij de DA gaan.
Maar als je niet op een rijtje zet wat je wanneer gebruikt hebt, kunnen we ook niet afleiden voor welk middel de vlooien al resistent zijn en je dus niet meer moet gebruiken.
Frontline zou ik al niet doen omdat die wel meer resistentieproblemen hebben.
Advantage of Stronghold zou kunnen, maar er zijn nog meer middelen op de markt hoor.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

1e keer frontline 1x pipets
2 weken later 1x advantage pipet,
2 weken later 1x shampoo beahar
nu 1 week niks.

Leuk dat er op de verpakking staat 1x in 1 maand maar als het niet werkt, probeer je toch wat anders, denk dat wij meer gebeten zijn dn de katten ik zeker 20x geloof me je word dan gek hoor! Zoals je zelf zeg er zijn meerdere middelen maar dan moet je toch keer op keer proberen..............Probeer nog 1 x anders laat ik een ongedierte bestrijder komen..........ben ik goedkoper uit dan telkens bussen sprays en andere troep aan te schaffen

spot on of stronghold of zo'n anti-conceptie pasta, zijn denk ik de betere middelen maar of het werkt....
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door Ilone »

Ik snap dat je er gek van wordt, maar wat wij proberen te zeggen is dat het gewoon niet gezond is voor de kaat om binnen te korte tijd weer te onvlooien. Nogmaals, het is vergif, niet alleen voor de vlo, maar ook voor de kat. Gebruiksvoorschriften staan niet voor niks op de verpakking ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door pearlsofpassion »

Alle pipetten werken via anti-conceptie van de vlooien, dus een 'merkloos' middel zou ik zeker niet gebruiken. Je zou niet de eerste zijn die zijn kat eraan verliest.

Ik weet niet wat ik me bij de technieken van een verdelger moet voorstellen, maar ik kan me ook inbeelden dat dat niet erg goed voor je katten wordt. Enfin ja, dit is ook niet goed natuurlijk.

Goed, dit zegt dus niets...
Als er contstant terug vlooien op je kat springen, weet je natuurlijk niet of de voorgaande middelen gewerkt hebben of niet. Dat heeft meer dan 2 weken tijd nodig (om de vlooien hun cyclus te doorbreken).
Maar goed. Als ik jou was ging in naar de DA, en vroeg om Stonghold pipetten (aangezien je dat nog niet gebruikt hebt), en direct voor meerdere keren. Je neemt de katten NIET mee, anders zit heel zijn praktijk onder de vlooien en daar zijn andere baasjes niet blij mee.
Je houdt je dan aan de voorgeschreven termijn voor stronghold, vroeger opnieuw behandelen in heeft toch geen zin. Je vraagt ook een spray daar (eventueel direct twee bussen) en gebruikt enkel die om je huis te sprayen. Geen zaken door elkaar!
Spray of vlooienbandje in de stofzuiger, of inderdaad zak steeds veranderen. En alles wat kan van beddengoed, kleedjes en kussentjes wassen. Dat allemaal eens zo snel mogelijk achter elkaar (tegelijk dus) zodat de grootste plaag ervanaf is, en dan met sprayen en stofzuigen proberen onderhouden en opvangen wat nieuw uitkomt. Eventueel een week later het wassen nog eens herhalen, dat moet je zien.
Natuurlijk kan je katten kammen en vlooien verdrinken ook nooit kwaad, maar dat is niet de eerste prioriteit eens ze behandeld zijn. Dan is de omgeving net dringender.
Zo zou je ze toch weg moeten krijgen. Consequent steeds hetzelfde herhalen is de sleutel.
Maar dat kan wel een paar weken tot maand duren voor het zo goed als vlo-vrij is. Daarna moet je nog maanden je katten strikt behandelen zodat de eitjes die nog ergens uitkomen geen kans krijgen.

Ik hoop dat je er vanaf komt!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
stef1978
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:32

Re: Vlooienplaag, helemaal gek van

Bericht door stef1978 »

Ok ga er gelijk snel mogelijk mee beginnen! hou jullie op de hoogte.Dank voor het mee denken.
Plaats reactie